صفحه اصلی / آذربایجان / کشتن یکی دیگر از شهروندان آذربایجانی ربوده شده توسط تروریست‌های پ‌ک‌ک

کشتن یکی دیگر از شهروندان آذربایجانی ربوده شده توسط تروریست‌های پ‌ک‌ک

 تروریست های پ‌ک‌ک یکی دیگر از شهروندان آذربایجانی ربوده شده را کشتند.

عصر دیروز ۱۸ خردادماه ۹۸، تروریست های پ‌ک‌ک «حسین ولیلو قزلباش» از اهالی روستای پنجرلو شهرستان ماکو در غرب آذربایجان را به قتل رساندند. این شهروند آذربایجانی در ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۹۸، توسط تروریست ربوده شده بود.

خانواده «حسین ولیلو قزلباش» به  «انجمن بی تاوان» گفتند «حسین پس از اینکه مطابق معمول برای انجام کارهای روزمره دامداری به ییلاق رفته بود، دیگر از وی خبری نشد تا اینکه عناصر تروریست های پ‌ک‌ک با آنها تماس گرفته و مبلغ سیصد میلیون تومان را در قبال آزادی وی درخواست کردند که متاسفانه آن ها قادر به تامین مبلغ مذکور نشدند.»

به گفته آنها «عصر دیروز تروریست های پ‌ک‌ک با آن ها تماس گرفته و خبر کشته شدن حسین را به ایشان دادند.»

بر اساس این گزارش، با جست و جوی افراد محلی جنازه مقتول که در داخل سنگ های آذرین دفن شده بود پیدا شد و با بررسی پزشکی قانونی مشخص شد که مقتول با تحمل شکنجه فراوان و بعد از اصابت گلوله از ناحیه پشت سر به قتل رسیده است.

این دومین شهروند آذربایجانی است که طی یک ماه اخیر توسط گروههای تروریستی کُردی در غرب آذربایجان به قتل رسیده است.

پیشتر در ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۹۸، نیز «تاج الدین میرزایی آتشگاه» از ساکنین روستای دئم قیشلاق از توابع شهرستان ماکو که توسط عناصر گروه تروریستی پ‌ک‌ک و پژاک ربوده شد، به قتل رسید.

تروریست ها در قبال آزادی وی از خانواده اش مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان درخواست کرده بودند، اما خانواده میرزایی موفق به تامین مبلغ مذکور نشدند و تروریست ها، «تاج الدین» را بعد از دو هفته به وحشیانه ترین شکل ممکن مورد شکنجه شدید قرار داده و سپس به قتل رساندند.

ایران همواره گروههای تروریستی کردی مانند پ.ک.ک و پژاک را حمایت نموده تا از آنها به عنوان اهرم فشار بر علیه ترکیه و آذربایجان‌جنوبی استفاده نماید. در نتیجه این سیاست‌های ترک‌ستیزانه حکومت ایران، غرب آذربایجان به جولانگاه گروههای تروریستی کُردی و حامیان آنها بدل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *