صفحه اصلی / آذربایجان / واکنش رئیس کنگره آذربایجانی‌های جهان به مانور نظامی ایران در مرز آذربایجان

واکنش رئیس کنگره آذربایجانی‌های جهان به مانور نظامی ایران در مرز آذربایجان

رئیس کنگره آذربایجانی‌های جهان در واکنش به رزمایش نظامی ایران پشت مرزهای آذربایجان مدعی شد که تهران در دوران اشغال قره‌باغ از ارمنستان حمایت کرده است.

آصف قربان، رئیس کنگره آذربایجانی‌های جهان با انتشار بیانیه‌ای به رزمایش نظامی ایران پشت مرزهای جمهوری آذربایجان واکنش نشان داد.

قربان در این بیانیه مدعی شد که ایران در جریان جنگ و دوران اشغال قره باغ حامی ارمنستان بوده و همچنان به حمایت خود از نیروهای جدایی‌طلب ارمنی مستقر در بخشی از قره‌باغ آذربایجان ادامه می‌دهد.

وی تاکید کرد: «دولت جمهوری آذربایجان و بیش از ۵۰ میلیون ترک آذربایجانی در سراسر جهان مانور نظامی ایران در مرز با آذربایجان را زیر سوال می‌برند. چون ایران تاکنون در آن منطقه رزمایش نظامی برگزار نکرده بود. جمهوری آذربایجان بدون شک سیاست خود را با ایده حقوق بین الملل، حسن همجواری و حاکمیت قانون پیش می‌برد. می‌گوید به خاک هیچ کشور همسایه‌ای چشم ندوخته و طرفدار صلح و ثبات در منطقه است. انتظار ما از دولت ایران این است که برخلاف سیاست صلح و حسن همجواری آذربایجان عمل نکند. افزایش همکاری در منطقه به نفع هر یک از کشورهای منطقه به ویژه دولت تهران خواهد بود.»

آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *