صفحه اصلی / آذربایجان / واکنش ایران به ارسال غیرقانونی ده‌ها کامیون به خانکندی

واکنش ایران به ارسال غیرقانونی ده‌ها کامیون به خانکندی

سفارت ایران در آزربایجان‌شمالی مدعی است که پیگیر ویدئویی است که اخیرا منتشر شده و در اینباره با مقامات در تهران تماس گرفته است.

سخنگوی این سفارت؛ سیدعباس موسوی به APA گفت که پس از پخش ویدئو در شبکه اجتماعی، سفارت شروع به تحقیق کرده است، او گفت:

«ما برای بررسی این ویدیو با تهران صحبت کرده ایم چرا که پس از انتشار این ویدیو، آزربایجانی ها بسیار ناراحت شده اند، احتمالاً طی روزهای آینده پاسخی از تهران دریافت خواهیم کرد و موضوع را به اطلاع عموم آزربایجان خواهیم رساند.»

لازم به ذکر است که طی روزهای گذشته ویدیوهایی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نشان می داد، ده ها کامیون و تریلی ایران حامل محموله های نامشخص به صورت غیرقانونی با عبور از لاچین به سمت خانکندی حرکت می کنند.

کامیون و تریلی ایران که پلاک و نوشته های آنها قابل روئیت است بدون هیچگونه نظارتی از سوی نیروهای صلحبان روسیه با عبور از لاچین به سمت خانکندی حرکت کردند.

این کاروان شامل تانکرهای نفتی، بنزین و تعداد زیادی کانتینرهای با محتوای نامشخص است.

خبرگزاری دولتی «باکو تی وی» در این باره گزارش داد: «محموله های غیرقانونی تحت عنوان کمک و بدون هماهنگی با دولت آزربایجان به خانکندی ارسال شده است. این اقدام ایران کمک به جدایی طلبان ارمنی و در تضاد با منافع ملی دولت آزربایجان است. تهران باید در این باره و محتویات داخل کانتینرها پاسخ رسمی دهد.»

گزارش های تایید نشده حکایت از انتقال محموله های مواد مخدر با پوشش «کمک های بشردوستانه» به قاراباغ با هدف ترانزیت به روسیه و منطقه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *