صفحه اصلی / آذربایجان / نتانیاهو: ۷۰ هزار آذربایجانی بعنوان «پل انسانی» در اسرائیل زندگی می‌کنند

نتانیاهو: ۷۰ هزار آذربایجانی بعنوان «پل انسانی» در اسرائیل زندگی می‌کنند

بنیامین نتانیاهو با تقدیر از شهروندان آذربایجانی ساکن در اسرائیل از آنها بعنوان توسعه دهنده روابط بین آذربایجان و اسرائیل یاد کرد.

به گزارش گاماج به نقل از گوناز تی وی، نخست وزیر اسرائیل دوشنبه (۳۱ تیر) در جریان کمپین انتخاباتی خود با جمعی از شهروندان ترک-یهودی آذربایجانی ساکن اسرائیل دیدار کرد.

آقای نتانیاهو همچنین «الخانان رازائل» رهبر تشکیلات آذربایجانی «شاه داغ» را بصورت رسمی به حضور پذیرفت و درخصوص روابط جمهوری آذربایجان و اسرائیل با او در مقابل خبرنگاران سخن گفت.

بنیامین نتانیاهو در این دیدار گفت: « در اسرائیل حدود ۷۰ هزار یهودی آذربایجانی بعنوان پل ارتباط انسانی زندگی می‌کنند. علاوه بر این چیزهای دیگری نیز برای نشان دادن درباره روابط آذربایجان و اسرائیل به دنیا داریم.»

نخست وزیر اسرائیل با اشاره به روابط دوستانه آذربایجان و اسرائیل و الگو بودن این روابط برای کشورهای جهان گفت: «در دنیا ظلم و ستم به وفور مشاهده می‌شود اما در اینجا چگونگی زندگی مسالمت آمیز و برقرار کردن ارتباط بین مسلمانان و یهودییان بعنوان یک نمونه وجود دارد.»

نتانیاهو با اشاره به کاهش سیاست اسرائیل ستیزی در برخی از کشورهای منطقه تاکید دارد: «در حال مشاهده تغییرات در بسیاری از کشورهای مسلمان به ویژه در میان کشورهای عربی هستیم.»

او درخصوص برقراری همکاری با کشورهای مسلمان می‌گوید :«اگر می‌خواهند بدانند که آینده چگونه خواهد بود به آذربایجان بروند و در آنجا چگونگی روابط دوستانه و همکاری بین آذربایجان و اسرائیل را مشاهده کنند.»

نخست وزیر اسرائیل در پایان نیز می‌افزاد: «روابط دوستانه و همکاری علاوه بر مفید بودن برای مردم و دولت دو کشور، همچنین برای منطقه و جهان نیز بسیار حائز اهمیت است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *