صفحه اصلی / آذربایجان / شکایت وکیل آذربایجانی علیه علی خامنه‌ای و سایر مسئولین

شکایت وکیل آذربایجانی علیه علی خامنه‌ای و سایر مسئولین

سید محمدرضا فقیهی و آرش کیخسروی وکلای دادگستری نسبت به ثبت شکایت و اعلام جرم علیه رهبر ایران، علی خامنه ای و رئیس جمهور سابق حسن روحانی اقدام کردند.

سید محمدرضا فقیهی و آرش کیخسروی وکلای دادگستری نسبت به ثبت شکایت و اعلام جرم علیه رهبر ایران، علی خامنه ای، رئیس جمهور سابق حسن روحانی و اعضای وقت ستاد ملی مقابله با کرونا به اتهام تسبیب در قتل غیرعمد بیش از یکصد هزار نفر و سوءاستفاده از مقام و قدرت و عدم اجرای قوانین مملکتی در روند مبارزه با ویروس کرونا اقدام کردند.

این وکلا از دادستان خواسته اند تا ضمن توجه به مفاد شکواییه‌ی ۲۲ صفحه‌ای ثبت شده، نظرات کارشناسی نهادهای مستقل مدنی نیز جهت تبیین بیشتر عملکرد مجرمانه مسئولان جلب شود.

پیشتر سید محمدرضا فقیهی و آرش کیخسروی به همراه سایر همکاران، ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۰ در رابطه با تکلیف دولت بر تأمین سلامت و بهداشت شهروندان مطابق با بند ۱۲ اصل سوم و اصل بیست و نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، در جریان برگزاری جلسه ای، به بررسی آمرین، مسببین و قاصرین همه گیری ویروس کرونا جهت دادخواهی نشست حقوقی برگزار می نمایند. که در طول جلسه با ورود بدون حکم قضائی ضابطین، بازداشت و به بازداشتگاه ۲۰۹ اداره اطلاعات در زندان اوین منتقل و مدتی بعد با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی آزاد گردیدند.

محمد رضا فقیهی که اصالتا از شهر هیر استان اردبیل و ساکن تهران می باشد وکالت تعدادی از فعالین ملی مدنی آزربایجان‌جنوبی از جمله اکبرآزاد، عباس لسانی، لطیف حسنی، علیرضا فرشی، سیامک میرزایی‌، آیت(یوروش) مهرعلی بیگلو، بهنام شیخی و تعداد دیگری از فعالین را در برهه های زمانی مختلف بر عهده داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *