صفحه اصلی / آذربایجان / سلماس: هنرمند آذربایجانی به ۹۱ روز حبس محکوم شد

سلماس: هنرمند آذربایجانی به ۹۱ روز حبس محکوم شد

عباس نیکروان فعال ملی و هنرمند آزربایجانی ساکن سلماس از سوی شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو سلماس به ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم گردید.

اتهام این فعال مدنی آزربایجان، «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی» عنوان شده است.

در حکم صادره، دادگاه عنوان کرده آقای نیکروان را «بر اساس گزارش مبسوط اداره اطلاعات و مستندات ابرازی و تحقیقات جامع معموله در خصوص نحوه فعالیت متهم در فضای مجازی و متون و تصاویر مستخرجه از سوی کارشناسان اداره موصوف که دلالت بر انتشار مطالب علیه نظام داشته» به ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم کرده است.

این فعال آذربایجانی روز ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ توسط نیروهای امنیتی ایران بازداشت و سه شنبه ۳۰ شهریور، با تودیع قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی اورمیه آزاد شده بود.

آقای نیکروان پیشتر نیز بارها به دلیل فعالیت های مدنی خویش سابقه بازداشت محکومیت و زندان دارد از جمله در ۱۴ تیر ۱۳۹۷ همزمان با سالگرد «قورولتای قلعه بابک» دستگیر و پس از حدود یک هفته با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

نیروهای امنیتی ایران بارها مانع فعالیت های هنری این موزیسین آزربایجانی شده اند برای نمونه کنسرت آقای نیکروان در ۱۵ الی ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ در حمایت از بیماران سرطانی و کودکان بی سرپرست در شهر قوشاچای(میاندوآب) بدلیل فشار نیروهای امنیتی لغو گردیده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *