صفحه اصلی / آذربایجان / سخنرانی عباس لسانی در مهر۱۳۹۳: اساس اتحاد در هر جنبشی به رسمیت شناختن همدیگر است

سخنرانی عباس لسانی در مهر۱۳۹۳: اساس اتحاد در هر جنبشی به رسمیت شناختن همدیگر است

عباس لسانی زندانی سیاسی سرشناس آذربایجانی محبوس در زندان اردبیل در سخنرانی که مهر۱۳۹۳ در جمع فعالین ملی مدنی داشته، اعلام کرده است: “اتحاد مهمترین مسئله بین تمام نهضت ها و جنبش های اجتماعیست. اتحاد چگونه محقق میشود؟ چه سدهایی بایستی شکسته شود تا به اتحاد برسیم؟ مگر میشود من تو را به رنگ خودم در آورم و متحد شویم؟ نه. اولین اساس اتحاد به رسمیت شناختن اصل تکثر و به رسمیت شناختن همدیگر است. تلاش نکنیم کسی را حذف کنیم تلاش نکنیم فلان تشکیلات یا گروه یا مسئله را از بین ببریم…همه بایستی با سلیقه خود به فعالیت ادامه دهیم همدیگر را تنقید کنیم اما با رعایت اصول صحیح نقد و به رسمیت شناختن سلایق متفاوت وحتی مخالف.”

این فعال مدنی تورک بیان داشته: “تنها نقطه قوت ما در دنیا آگاهی ملتمان است اگر ملتمان آگاهی نیابد ما حرفی برای گفتن نخواهیم داشت.اگر ملتمان خودآگاهی ملی نداشته باشند درد خاک و وطن نخواهند داشت.”

آقای لسانی در قسمتی از سخنانش گفته:”مبارزه اصول خاص خود را دارد کسانی که وارد میدان مبارزه میشوند بایستی از منافع شخصی بگذرند و هدف غایی را ببینند ما اگر در این میدان منویات و منافع شخصی را جایگزین منافع ملی کنیم حتما محکوم به شکست خواهیم بود و اگر تلاش کنیم حرکت ملی آذربایجان را با منافع شخصی خود تنظیم کنیم حتما حرکت را به سمت پرتگاه خواهیم برد.”

این زندانی سیاسی تورک همچنین اظهار داشته: “ملت هایی که زبان و فرهنگ خویش را حفظ کرده اند، در حفظ اراضی وطن خود نیز موفق بوده اند اما در مقابل، ملت هایی که در این مسئله کوتاهی نموده اند،نه تنها اراضی خود را از دست داده اند بلکه با گذر زمان خود نیز از بین رفته اند و اثری از زبان و فرهنگ آنان نیز باقی نمانده است.”

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *