صفحه اصلی / آذربایجان / دیوارنویسی های گسترده در قوشاچای:عباس لسانی آزاد اولسون+ فیلم

دیوارنویسی های گسترده در قوشاچای:عباس لسانی آزاد اولسون+ فیلم

فعالین ملی آذربایجان در قوشاچای”میاندوآب” آذربایجان غربی،در اعتراض به حبس ناعادلانه عباس لسانی،مبارز سرشناس حرکت ملی آذربایجان اقدام به شعار نویسی های گسترده نموده اند.

به گزارش گاماج به نقل از گوناز تی وی، این اقدام مدنی و جسورانه فعالین ملی قوشاچای با وجود تهدیدها و کنترلهای خشونت آمیز سازمان اطلاعات ایران صورت گرفته است.در این دیوارنویسی ها به ترکی نوشته شده است:عباس لسانی آزاد اولسون.

عباس لسانی از رهبران مبارزه مدنی بر علیه فاشیسم حاکمیت ایران است.

روز دوشنبه ۱۷ تیرماه ۹۸، شعبه اول دادگاه انقلاب اردبیل، طبق حکمی عباس لسانی به «هشت سال حبس و دو سال تبعید به یزد» محکوم شده است.

آقای لسانی از ۲۵ دیماه ۹۷، در حالی که برای واخواهی در پرونده‌ای به شعبه دوم انقلاب تبریز مراجعه کرده بود قبل از خروج از دادگاه توسط نیروهای قضایی-امنیتی ربوده و تحت بازداشت اداره اطلاعات اردبیل درآمد. بازداشتی که باعث اعتراضات مکرر از سوی فعالین مدنی آذربایجان شد و به تبع آن، اعتراضات لایه‌های مختلف جامعه آذربایجان را برانگیخت.

عباس لسانی در جلسات دادگاه، دستگیری و روند دادرسی در این پرونده را غیرقانونی و بخشی از سناریویی دانست که با استیصال از مدنی بودن جنبش آذربایجان در تلاش است تا این جنبش را با غیر مدنی جلوه دادن، راحت‌تر سرکوب نماید.

این فعال سرشناس آذربایجانی در سخنرانی‌های خود که در قالب ویدیوهایی منتشر شده‌، «مبارزه مدنی» را رمز پیروزی جنبش و «فعالیتهای شفاف» را کابوس سرویس‌های اطلاعاتی-امنیتی ایران خوانده است.

عباس لسانی بیش از دو دهه است که به جهت فعالیتهای مدنی‌اش همواره بازداشت، شکنجه، تبعید و متحمل حبس‌های طولانی مدت می‌شود. اعتقاد به نافرمانی مدنی و مبارزه شفاف از طرف وی باعث گردیده که بسیاری او را از پیشروان نافرمانی مدنی در ایران قلمداد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *