صفحه اصلی / آذربایجان / خشم شهروندان آذربایجانی از نصب نمادهای پارسی در مناطق ترک نشین ️

خشم شهروندان آذربایجانی از نصب نمادهای پارسی در مناطق ترک نشین ️

 نصب نمادهای نژادپرستی پارسی در میدان بسیج اردبیل خشم شهروندان آذربایجانی را برانگیخت.

به گزارش گاماج به نقل از گوناز تی وی، کاربران آذربایجانی با انتشار تصاویری به نصب مجسمه های هخامنشی در میدان بسیج اردبیل اعتراض کرده و خواستار برچیده شدن این نمادهای شوونیستی شده اند.

کاربران آذربایجانی معتقدند دولت ایران نمادها و آثار تاریخی ترکان را تخریب کرده و به جای آن آثار و نمادهای فارس ها را در شهرهای آذربایجان تبلیغ می کند.

برخی از کاربران نیز به تخریب عمدی آثار چندین هزار ساله اردبیل از جمله بالبال‌های(مجسمه های سنگی) محوطه «شهریئری» اشاره کرده و تاکید کرده اند که مسئولان استان اردبیل باید از این نمادهای بومی برای زیباسازی شهرها استفاده کنند.

لازم به ذکر است سازمان میراث فرهنگی ایران نیز سالهاست بصورت سیستماتیک آثار مناطق فارس نشین و سمبل‌های نژادپرستی فارسی را در آذربایجان تبلیغ می کند و علیرغم اعتراضات صورت گرفته، این روند همچنان ادامه دارد.

کاربران آذربایجانی در تابستان سال ۹۶، با انتشار تصویری از بلیط ورودی مجموعه جهانی «شیخ صفی» اردبیل که بر روی آن «تخت جمشید» استان فارس تبلیغ می شود، نوشتند «این دقیقا خود مستعمرگی است.»

در فروردین‌ماه ۹۶، نیز انتشار تصویر چاپ شده «تخت جمشید» بر روی بلیط ورودی «گؤی مچید» تبریز، در فضای مجازی اعتراض شهروندان آذربایجانی را برانگیخت.

در اردیبهشت‌ماه ۹۶، هم انتشار تصویر چاپ شده «تخت جمشید» بر روی بلیط ورودی محوطه جهانی سوغورلو(تخت سلیمان) در تیکان تپه اعتراضات زیادی را به همراه داشت.

مسئولان ایران علاقه ای به حفظ، مرمت و معرفی آثار تاریخی – فرهنگی ترکان آذربایجان ندارد.

وضعیت اسفناک بالبال‎‌های چندین هزار ساله شهریئری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *