صفحه اصلی / آذربایجان / جولان تروریست های تحت تعقیب آذربایجان شمالی در شهر قم + تصویر

جولان تروریست های تحت تعقیب آذربایجان شمالی در شهر قم + تصویر

حکومت ایران با جمع آوری گروهی از تروریست های تحت تعقیب جمهوری آذربایجان (آزربایجان) موج جدیدی از تبلیغات منفی علیه آزربایجان را به راه انداخته است.

پس از پیروزی ارتش آزربایجان در جنگ ۴۴ روزه قاراباغ، حکومت ایران به طور فزاینده ای به تبلیغات و پروپاگاندا علیه دولت و ملت آزربایجان روی آورده است.

شماری از اتباع جمهوری آزربایجان که به دلیل اقدامات تروریستی در این کشور تحت پیگرد قانونی قرار دارند با جولان در شهر قم، آشکارا به تبلیغات ضد آزربایجانی و نفرت پراکنی علیه دولت آزربایجان مشغول هستند.

ماهیت اصلی فعالیت این گروه به اصطلاح دینی در راستای گمراه کردن جوانان ساده دل آزربایجانی و شوراندن آنها جهت رویارویی با دولت آزربایجان شمالی، ایجاد ناامنی و اقدامات تروریست در این کشور سکولار است.

از جمله اعضای این گروه «اورخان مَمّدوف»، «توحید ابراهیم بَیلی» (معروف به توحید لنکرانی)، «اسکندر حسین زاده» و «روشن اسداف» است که خود را «حزب الله آزربایجان» می نامند. این افراد در جمهوری آزربایجان تحت پیگرد قانونی قرار دارند. آنها در حادثه ترور شهردار گنجه در سال ۲۰۱۸ و ایجاد آشوب و ناامنی هایی اوایل سال ۲۰۱۰ آزربایجان به عنوان نماینده تهران ایفای نقش کردند.

توحید ابراهیم بئیلی که خود را سردسته «حزب الله آزربایجان» می نامد، با فریب جوانان ساده دل آزربایجانی، آنها را به شهر قم و نزد سپاه پاسداران برده و از آنها برای فعالیت در مقابل دولت و ملت آزربایجان استفاده می کند.

ایران سه دهه است که با متحمل شدن هزینه‌های سنگین، مشغول صدور شیعه‌گری فارس یا همان «انقلاب اسلامی» به جمهوری آزربایجان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *