صفحه اصلی / آذربایجان / جلسه دادگاه «کاظم صفابخش» سر لیدر «تهران تیراختورچولاری» در تهران برگزار شد

جلسه دادگاه «کاظم صفابخش» سر لیدر «تهران تیراختورچولاری» در تهران برگزار شد

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات کاظم صفابخش(کوراوغلو)، فعال آذربایجانی محبوس در زندان اوین، در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

دیروز یکشنبه ۵ اسفندماه ۹۷، جلسه رسیدگی به اتهامات کاظم صفابخش، فعال ترک آذربایجانی محبوس در زندان اوین در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران و به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد.

اتهامات مطروحه علیه این فعال ملی مدنی که در این جلسه دادگاه مورد رسیدگی قرار گرفته است «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» بوده است.

علیرغم گذشت ۳ ماه از زمان بازداشت کاظم صفابخش، مسئولان کماکان با تبدیل قرار بازداشت وی به قرار وثیقه مخالفت می کنند.

این شهروند اهل مشکین‌شهر در ۴ آذرماه ۹۷، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود. وی هم اکنون در اندرزگاه ۴ زندان اوین بسر می‌برد.

کاظم کوراوغلو سرلیدر «تهران تیراختورچولاری» است و در بازی‌های تیراختور در تهران حضور پررنگی دارد.

پیش از این فعالین ملی چندین بار با توزیع اعلامیه‌هایی در سطح شهر تهران و با در دست گرفتن پلاکاردهایی در بازیهای تیم تیراختور خواستار آزادی کوراوغلو بخش شده اند.

ماموران حکومت ایران با دستگیری فعالین آذربایجانی و ایجاد رعب و وحشت سعی دارند مانع از حضور گسترده جوانان تُرک در بازی های تیراختور شوند.

کاظم صفابخش پیش از این نیز در اردیبهشت ماه ۹۷، در مقابل غرفه «آذر تورک» در نمایشگاه کتاب تهران با ضرب و شتم نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *