صفحه اصلی / آذربایجان / جان باختن نوجوان آذربایجانی در جاده مسدود شده روستای «بیله درق» اردبیل

جان باختن نوجوان آذربایجانی در جاده مسدود شده روستای «بیله درق» اردبیل

نوجوان ۱۲ ساله آزربایجانی در روستای بیله درق بخش هیر اردبیل که دچار بیماری شده بوده، به دلیل مسدود بودن راه ارتباطی در نتیجه بارش دو هفته پیش برف و عدم امدادرسانی مسئولان، جان خود را از دست داد.

اهالی منطقه در این باره به «ورزقان سسی» نوشتند: «به علت بسته بودن جاده روستای بیله درق در منطقه فولادلو بخش هیر، متاسفانه نوجوان ۱۲ ساله بیمار که توسط اهالی با پای پیاده به بیمارستان اردبیل انتقال می یافت، در مسیر به علت تشنج جان خودش را از دست داد.»

بارش برف اخیر در آزربایجان جنوبی بار دیگر سوء مدیریت مسئولان دست نشانده تهران، محرومیت‌ ها‌ و تبعیضات صورت گرفته از طرف تهران بر علیه آزربایجان را آشکار کرد. با وجود گذشت دو هفته از بارش برف، راه ارتباطی صدها روستای آزربایجان همچنان مسدود است. معابر و خیابانهای شهرها مملو از برف می باشد و زندگی شهروندان مختل شده است.

شمار زیادی از روستاییان آزربایجان که در محاصره برف گرفتار مانده اند، از دسترسی به مراکز درمانی محروم مانده اند و حتی در تامین نان خود هم دچار مشکل شده‌اند.

بسیاری از روستاییان آزربایجان که از امدادرسانی مسئولان ایران ناامید شده اند تلاش دارند با امکانات اولیه راه ارتباطی روستاهایشان را باز کنند.

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *