صفحه اصلی / آذربایجان / تفهیم «چهار اتهام جدید» به عباس لسانی مبارز سرشناس آذربایجانی

تفهیم «چهار اتهام جدید» به عباس لسانی مبارز سرشناس آذربایجانی

شعبه معاونت بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل «چهار اتهام جدید» را به عباس لسانی تفهیم کرد.

آقای لسانی، مبارز سرشناس حرکت ملی آذربایجان، از سوی شعبه معاونت بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل به ریاست «قاضی نونهال»، با چهار اتهام جدید ۱.ترغیب و تحریک مردم آذربایجان غربی برای مسلح شدن ۲.تهدید علیه امنیت ملی ۳.تشکیل گروه غیرقانونی و ۴. تبلیغ علیه نظام، روبرو شدده است.

این خبر روز سه‌شنبه ۷ اسفند ۹۷، توسط آقای لسانی به خانواده‌اش که در زندان اردبیل اجازه ملاقات حضوری با او را پیدا کرده‌اند گفته شده است.

لسانی به خانواده خود گفته که در زمان بازجویی و در اعتراض به این بازداشت، «به سئوالات بازجویان جواب نداده و با غیرقانونی و نمایشی دانستن رویه بازپرسی که برپایه تحریف سخنرانی‌های او از سوی اداره اطلاعات دنبال می‌گردد، سیاست سکوت در این مرحله را اتخاذ کرده است.»

به اذعان لسانی، سند‌سازی و تشکیل پرونده جدید از سوی مراجع قضایی-امنیتی اردبیل، فراری رو به جلو و تلاشی جهت سرپوش گذاشتن به اقدام خودسرانه بازداشت وی در دادگاه انقلاب تبریز صورت می‌گیرد.

عباس‌لسانی ۲۵ دی ماه امسال در حالی که در جریان واخواهی یک حکم غیابی در شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز حضور یافته بود، جهت جلوگیری و ممانعت از ملاقات او با جمع کثیری از فعالینی که از سراسر آذربایجان به دیدارش آمده بودند توسط نیروهای قضایی-امنیتی ربوده شده و به بازداشتگاه اداره اطلاعات اردبیل منتقل شد.

جامعه سیاسی مدنی آذربایجان از لحظه ربوده شدن این فعال سرشناس ترک ، اقدامات اعتراضی زیادی در فضای حقیقی و مجازی به ثبت رسانده‌اند.

این اعتراضات امروز بصورت یک واکنش عمومی در آذربایجان و از طریق سردادن شعار آزادی‌ برای او در ورزشگاه‌ها دنبال شده و توجه اکثر رسانه‌ها را نیز به خود معطوف کرده است.

عباس لسانی زندانی باسابقه آذربایجانی اکنون در بند ۷ زندان اردبیل در بازداشت موقت بسر می‌برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *