صفحه اصلی / آذربایجان / تبریز: طنین شعارهای ملی آذربایجان در استادیوم سهند + ویدئو

تبریز: طنین شعارهای ملی آذربایجان در استادیوم سهند + ویدئو

هواداران تیم فوتبال تراختور آذربایجان (آزربایجان) در جریان بازی دو تیم فوتبال «تراختو» و «هوادار»، شعارهای ملی آزربایجان را سردادند.

عصر دوشنبه (۱۹ اردیبهشت) تیم ملی فوتبال تراختور آزربایجان در استادیوم سهند (قوردلار درسی) به مصاف تیم هوادار رفت. در نهایت شاگردان ارطغرول ساغلام با نتیجه ۳ بر ۲ حریف خود را شکست دادند.

این پنجمین برد تیم تراختور در فصل جاری فوتبال بود. تراختور با این برد 20 امتیازی شده و در جایگاه سیزدهم جدول رده‌بندی قرار گرفت.

هواداران تیم تراختور مانند گذشته در دقیقه ۱۵ بازی در اعتراض به تبعیض زبانی شعار «تورک دیلینده مدرسه/اولمالی‌دیر هرکسه» و در دقیقه ۲۵ در حمایت از حقوق بانوان برای حضور در ورزشگاه‌ها، شعار «آزربایجان قیزلاری گویلرین اولدوزلاری» را در حمایت از این موضوع سر دادند.

دقیقه ۱۵ اشاره به اصل ۱۵ قانون اساسی درخصوص عدم ممنوعیت زبان های غیرفارسی در ایران و دقیقه ۲۵ نیز به تشکیل دولت آزربایجان به مرکزیت تبریز در سال ۱۳۲۵ و به رسمیت شناختن حقوق زنان از سوی دولت آزربایجان دارد.

 درطول بازی همچنین دیگر شعارهای ملی آزربایجان از جمله «یاشاسین آزربایجان»، «آزربایجان وار اولسون ایستمین کور اولوسون» و … را سردادند.

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *