صفحه اصلی / آذربایجان / به ازای ۱۵ اسیر ارمنی، ایروان نقشه دهها هزار مین جنگی کاشته شده در قره‌باغ را تحویل آزربایجان داد

به ازای ۱۵ اسیر ارمنی، ایروان نقشه دهها هزار مین جنگی کاشته شده در قره‌باغ را تحویل آزربایجان داد

دولت ارمنستان بعد از درخواست و رایزنی دولت آزربایجان/آذربایجان با این کشور و میانجی‌گران بین‌المللی، نقشه مناطق مین‌گذاری شده در قره‌باغ کوهستانی را به باکو تحویل داد.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان روز شنبه با تایید این موضوع اعلام کرد که در ازای تحویل این نقشه‌ها، ۱۵ نفر از نظامیان ارمنستانی را که در اسارت بودند را آزاد کرده است.

این گزارش می‌افزاید نقشه‌های دریافتی از ارمنستان محل‌های ۹۷ هزار مین کاشته شده در اراضی آزاد شده در قره‌باغ کوهستانی را نشان می‌دهد. ارمنستان در قره‌باغ اقدام به جنایات جنگی کرده است.

در جنگی که از ۲۷ سپتامبر تا ۱۰ نوامبر ادامه داشت، مناطق اشغالی آذربایجان از سه دهه پیش توسط ارمنستان، دوباره به آزربایجان بازگشت.

از زمان آزاد شدن مناطق اشغال شده، ده‌ها نفر، از جمله غیرنظامیان آذربایجان به خاطر مین‌های کاشته شده در این مناطق کشته شده‌اند که آخرین نمونه آن کشته شدن دو روزنامه‌نگار بر اثر انفجار مین در جریان سفر به منطقه کَلبَجَر در ۱۴ خرداد امسال بود.

جمهوری آذربایجان می‌گوید برای تحویل نقشه مناطق مین‌گذاری شده، دولت گرجستان به همراه آمریکا و اتحادیه اروپا نقش فعالی داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *