صفحه اصلی / آذربایجان / بسته شدن راه ۴۰ روستا به دلیل برف در آذربایجان شرقی

بسته شدن راه ۴۰ روستا به دلیل برف در آذربایجان شرقی

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای هشترود (آذربایجان شرقی) از مسدود بودن راه ارتباطی ۴۰ روستای این شهرستان بر اثر برف و کولاک خبر داد و گفت: بیشتر این روستاها در محور سهند آباد، درین سو ، پارالار و یهرچی واقع هستند.

علی ابوالحسنی روز پنجشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: به خاطر تداوم بارش و کولاک، گروه های راهداری برخی راه‌ها را در مواردی بیش از ۱۰ بار هم بازگشایی کرده اند اما کولاک مجدد این راه‌ها را مسدود کرده است.

وی با بیان اینکه اکنون ۶ گروه راهداری در حال بازگشایی راه‌های روستایی هستند افزود: با تلاش عوامل راهداری اکنون محور های اصلی شامل هشترود به مراغه ، میانه ، تبریز ، آزاد راه و قره چمن باز بوده و تردد به صورت عادی جریان دارد.

وی با توجه به لغزنده بودن جاده‌ها، رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی در رانندگی و همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ را ضروری دانست و اعلام کرد: شرایط برخی محورها و گردنه ها به گونه ای است که ممکن است هر لحظه تردد در آنها تنها با استفاده از زنجیر چرخ امکان پذیر باشد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای هشترود از شهروندان خواست تا از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و پیش از اقدام به سفرهای برون شهری از سالم بودن لاستیک، وسایل گرمایشی و برف پاکن های خودروی خود اطمینان حاصل کرده و سوخت کافی نیز همراه داشته باشند.

وی به مردم و مسافران توصیه کرد قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگو است، در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب کنند.

ابوالحسنی خاطرنشان کرد: رانندگان قبل از سفر علاوه بر سامانه ۱۴۱ می توانند از طریق شماره تلفن‌های ۰۴۱۵۲۶۲۲۲۸۸ و ۰۴۱۵۲۶۲۲۱۲۹ و ۰۴۱۵۲۶۲۶۰۵۵ از وضعیت راه‌های این شهرستان اطلاع حاصل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *