صفحه اصلی / آذربایجان / برگزاری مراسم بزرگداشت نویسنده، شاعر و محقق آذربایجان‌جنوبی؛ «علی تبریزلی» در آنکارا + تصاویر

برگزاری مراسم بزرگداشت نویسنده، شاعر و محقق آذربایجان‌جنوبی؛ «علی تبریزلی» در آنکارا + تصاویر

به همت مرکز فرهنگی آذربایجان و جمعی از فعالین حرکت ملی آزربایجان برای اولین بار و به مناسبت بیست و دومین سالگرد وفات شاعر، نویسنده، محقق و منتقد آذربایجان‌جنوبی، «علی تبریزلی» در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ پانل یادبودی در محل مرکز فرهنگی آذربایجان برگزار گردید.

به گزارش گاماج، سخنرانان این مراسم آقایان جمیل اونال، رئیس مرکز فرهنگی آذربایجان؛ دکتر یعقوب عمراوغلو، رئیس اتحادیه نویسندگان اورآسیا؛ پروفسور دکتر نصیب نصیبلی، عضو هیئت علمی دانشگاه آنکارا؛ دکتر کریم اصغری، فعال حرکت ملی آذربایجان‌جنوبی و جلال روشنی، نویسنده محقق و فعال سیاسی بودند.

سخنرانان این مراسم ضمن تجلیل از شخصیت والای فرهنگی، علمی و منتقدانانه علی تبریزلی بر مشکلات تورکهای آزربایجان جنوبی و سایر تورکان محصور در ایران پرداختند.

در پایان این پانل یادبود آقای دکتر یعقوب عمراوغلو، رئیس اتحادیه نویسندگان اورآسیا قول داد، کتاب مشهور ”دیل و ادبیات” علی تبریزلی در ترکیه چاپ و نشر گردد.

علی تبریزلی (۴ تیر ۱۳۰۸، متولد تبریز – ۱۳ بهمن ۱۳۷۶، تهران) شاعر، نویسنده، محقق و منتقد آذربایجانی بود. بنا به وصیت وی پس از وفات ایشان در زادگاهشان تبریز و در قبرستان وادی رحمت به خاک سپرده شدند.

او در ۱۵ سالگی به تهران رفت و در آنجا ساکن شد. پس از تلاش‌های بسیار توانست انتشارات آتروپات را در تهران تأسیس کرد. از ایشان ۱۲ کتاب با محتوای شعر، تاریخ و تحقیق و رمان به یادگار مانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *