صفحه اصلی / آذربایجان / با فشار افکار عمومی آذربایجان عمارت سنتی «آنام» زنجان بازگشایی شد

با فشار افکار عمومی آذربایجان عمارت سنتی «آنام» زنجان بازگشایی شد

با فشار افکار عمومی و رسانه‌های آزربایجان جنوبی، عمارت سنتی «آنام» در زنجان/زنگان بازگشایی شد و آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران می باشد.

این اقامتگاه سنتی در تاریخ  ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۰، به دلیل ضبط یک موزیک ویدئو به زبان تورکی توسط مسئولان حکومت نژادپرست و تورک ستیز ایران پلمپ شده بود.

اقامتگاه بوم گردی آنام با هزینه شخصی خانم حیدری از شهروندان زنجان، بدون هیچ کمکی از طرف دولت و در راستای معرفی فرهنگ بومی منطقه زنجان تاسیس شده است.

تورک ستیزی در طول یکصد سال گذشته در ایران نهادینه شده و حکومت ایران تلاش دارد با حذف زبان تورکی و نابودی مظاهر فرهنگی و آثار تاریخی تورک ها، تورک ها را آسیملیه و فارسیزه نماید.

در آخرین مورد، در آبانماه ۱۴۰۰ سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی ایران، در برنامه «سلام تهران»، اسامی تورکی را «غیر ایرانی(غیرفارسی)، غیر اسلامی و بی معنا» خطاب کرد و افزایش اسامی تورکی را زنگ خطری برای کشور است.

در آذرماه ۱۴۰۰ هم نادر مرادی، رئیس پلیس اماکن تهران اعلام کرد «استفاده از نام‌های ترکی، کردی، لری، شمالی و … برای واحدهای صنفی پایتخت ممنوع است.» و طبق بخشنامه ای که وزارت ارشاد ایران به پلیس ابلاغ کرده «واحدهای صنفی باید نامی که برای خود انتخاب می‌کند حتما فارسی باشد.»

پس از اعتراضات گسترده به این اقدام نژادپرستانه، رئیس پلیس اماکن تهران اظهارات خود را انکار کرد.

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *