صفحه اصلی / آذربایجان / بازدید علی‌اف از مناطق آزادشده از اشغال ارمنستان

بازدید علی‌اف از مناطق آزادشده از اشغال ارمنستان

الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان(آزربایجان) شمالی و مهربان علی‌اف، همسرش از شهرهای فضولی، زنگیلان، لاچین و جبرائیل که به تازگی از اشغال ارمنستان آزاد شده، بازدید کردند.

مهربان علی‌اف در اینستاگرام خود ویدئویی منتشر کرد که در آن رئیس جمهور آزربایجان سوار بر خودروی شخصی‌اش در حال بازدید از این مناطق است.

در این ویدئو علی‌اف در طول مسیر با اشاره به مناطق مسکونی که به صورت خرابه درآمده‌اند، می‌گوید که تمامی این روستاها از سوی نیروهای ارمنی تخریب شده‌اند.

وی ضمن تاکید بر لزوم بازسازی فوری منازل مناطق آزاد شده، تصریح می‌کند که در دوران اشغال جنگل‌های منطقه به دست ارمنی‌ها به آتش کشیده شده است.

علی‌اف با اشاره به آنکه کلیه پلان‌های شهری آماده بوده و بحث و بررسی بر روی آنها پس از تقدیم به وی آغاز خواهد شد، می‌افزاید: متعاقب آن بلافاصله کارهای بازسازی شروع خواهد شد. پروژه «روستای هوشمند» از روستای آغالی زنگیلان به عنوان نخستین روستای بازسازی شده، آغاز می‌شود.

گفتنی است ارتش آزربایجان طی عملیات آزادسازی قره‌باغ که از ۲۷ سپتامبر آغاز شد، ۵ مرکز شهر، ۴ بخش و ۲۸۶ روستا از اشغال ارمنستان آزاد کرد. با پیروزی‌های بدست آمده از سوی آزربایجان، ایروان شکست را پذیرفت و توافق‌نامه تخلیه مناطق اشغالی آغدام، لاچین و کلبجر را امضا کرد.

ارتش آزربایجان در جریان این عملیات‌ در قره‌باغ کوهستانی بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ شهید داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *