صفحه اصلی / آذربایجان / اهانت اداره ارشاد به قربانیان تروریسم کُردی در سولدوز با حمایت استاندار تحمیلی

اهانت اداره ارشاد به قربانیان تروریسم کُردی در سولدوز با حمایت استاندار تحمیلی

اداره ارشاد اسلامی شهرستان سولدوز(نقده) در سالروز قتل عام خونین مردم سولدوز توسط گروهک های تروریستی کُردی، برای یک شاعر افراطی کُرد مراسم بزرگداشت برگزار کرد.

به گزارش گاماج به نقل از گوناز تی وی، روز جمعه ۳۱ فروردین‌ماه ۹۸، همزمان با سالگرد قتل عام مردم بی دفاع سولدوز توسط گروهگ تروریستی «حزب دمکرات کردستان»، اداره ارشاد اسلامی شهر سولدوز در اقدامی جهت دار برای یک شاعر افراطی کُرد در این شهر مراسم بزرگداشت برگزار کرد.

طی این مراسم در سالگرد قتل عام مردم سولدوز، شمار زیادی از اکراد مهاجر و حامیان گروههای تروریستی به روی صحنه برده شدند.

این دهن‌کجی اداره ارشاد اسلامی، خشم شهروندان آذربایجانی را برانگیخت و اعتراض شدید خانواده های قربانیان تروریسم کردی در سال ۱۳۵۸ سولدوز را به همراه داشت.

شهروندان سولدوز معتقدند این برنامه مغرضانه با هماهنگی «شهریاری» استاندار کُردزبان و غیربومی آذربایجان غربی صورت گرفته است.

لازم به ذکر است تنها هشت روز پس از انقلاب اسلامی در ایران، در ۳۰  بهمن‌ماه ۵۷، اکراد مهاجر به سر کردگی «عبدالرحمان قاسملو» پادگان مهاباد را غارت کردند و با هدف الحاق بخش هایی از خاک آذربایجان به کردستان خیالی، به سولدوز هجوم بردند.

در ۳۱ فروردین‌ماه ۵۸، حدود ۲۰ هزار کُرد مسلح به بهانه برگزاری متینگ در استادیوم شهر سولدوز گردهم آمده و با شلیک گلوله ای، به خیابانهای شهر ریخته و به قتل عام مردم بیگناه سولدوز پرداختند.

مردم بی دفاع ولی غیرتمند سولدوز بدون فرار و تسلیم شهر به یاغیان، با معدود اسلحه هایی که در اختیار داشتند از خاک آذربایجان دفاع کردند و با اهداء صدها شهید، در نهایت مهاجمان مسلح را از شهر بیرون می کنند.

لازم به ذکر است پیشنر روز چهارشنبه ۸ اسفندماه ۹۷، نیز در سالگرد قتل عام شیعیان «خوجالی» قره باغ توسط ارمنی ها، نخست وزیر ارمنستان در صدر هیاتی عالیرتبه وارد تهران شد و مورد استقبال «آیت الله خامنه ای» رهبر ایران و «حسن روحانی» قرار گرفت.

«نیکول پاشینیان» سپس در باشگاه آرارات تهران به سخنرانی پرداخت. در این باشگاه پارچه نوشته ای نصب شده بود که بر روی آن نوشته شده بود «قره باغ متعلق به ارمنستان است!»

این اقدامات موهن ایرانی‌ها و ارمنی‌ها، اعتراض گسترده شهروندان آذربایجانی را به همراه داشت اما نهادهای امنیتی ایران به جای برخورد با ارمنی ها، جوانان آذربایجانی مدافع مسلمانان مظلوم قره باغ را دستگیر و زندانی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *