صفحه اصلی / آذربایجان / انتقال فعال ملی آذربایجان؛ «جعفر اسماعیل زاده» به زندان مرکزی تبریز

انتقال فعال ملی آذربایجان؛ «جعفر اسماعیل زاده» به زندان مرکزی تبریز

جعفر اسماعیل زاده از فعالین ملی مدنی آزربایجان جنوبی که پیشتر توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران ایران، در تبریز بازداشت شده اخیرا به زندان مرکزی تبریز منتقل شده است.

یک منبع مطلع در این باره به گوناز‌ تی ‌وی گفت: «روز پنج شنبه (۲۶ خرداد) جعفر اسماعیل زاده؛ فعال ملی مدنی آزربایجان جنوبی با صدور وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی به قرنطینه زندان مرکزی و سپس به بند ۳ این زندان منتقل گردید.»

این فعال آزربایجانی روز سه شنبه ۱۷ خردادماه ۱۴۰۱ توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران ایران در مقابل منزلش در تبریز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود.

ماموران حین بازداشت منزل آقای اسماعیل زاده را تفتیش کرده اند و موبایل فرزندش میلاد اسماعیل زاده (آتیلا)، همچنین سه فلش مموری را نیز ضبط کرده و با خود برده اند.

جعفر اسماعیل زاده و فرزندش آتیلا(میلاد) به دلیل فعالیت های مدنی شان در جهت احقاق حقوق تورک های آزربایجان جنوبی، پیش از این نیز چندین بار توسط نیروهای امنیتی ایران احضار، بازداشت و زندانی شده اند.

جعفر اسمعیل زاده داور و مربی رسمی فدراسیون در رشته ورزشی رزمی کیک بوکس بوده و میلاد اسمعیل زاده دارای قهرمانی کشوری و بین المللی در این سبک ورزشی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *