صفحه اصلی / آذربایجان / انتقال فعال آذربایجانی ”روزبه پیری” به زندان تبریز

انتقال فعال آذربایجانی ”روزبه پیری” به زندان تبریز

روزبه پیری، فعال ترک (آذربایجانی) به زندان تبریز منتقل شده است.

آقای پیری در تاریخ ۱۸ شهریورماه، توسط نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود.

به گزارش گاماج به نقل از هرانا، روزبه پیری، فعال ترک (آذربایجانی) طی روزهای اخیر به زندان تبریز منتقل شده است.

گفته می‌شود که آقای پیری هم اکنون در بند قرنطینه این زندان بسر می‌برد و در پی ضرب و شتم در زمان بازداشت از درد در نواحی مختلف بدن رنج می‌برد. خانواده آقای پیری با حضور در شعبه ۱۶ بازپرسی دادسرای تبریز خواهان برخورد با عاملان ضرب و شتم فرزندشان شده‌اند.
آقای پیری در تاریخ ۱۸ شهریورماه، توسط نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

روزبه پیری پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های مسالمت آمیز خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. وی در جریان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت و توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب تبریز به ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در مرحله تجدیدنظر به ۹۱ روز حبس تعزیری تقلیل یافت. آقای پیری نهایتا در تاریخ ۱۵ تیرماه با پایان دوره محکومیت خود از زندان تبریز آزاد شد.

روزبه پیری مجددا توسط شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو تبریز به ریاست قاضی میکائیل وطن خواه الوار، از بابت اتهام نشر اکاذیب در فضای مجازی به پرداخت ۵ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد. حکم دادگاه بدوی توسط دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی عینا تایید شد. گفته می شود این پرونده به دلیل انتشار مطالبی در خصوص وضعیت جسمانی برادرش یاشار پیری، گشوده شده بود. پیشتر روزبه پیری از “آزار و شکنجه” برادرش توسط نیروهای امنیتی خبر داده بود.

روزبه پیری متولد ۱۳۶۸، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر در مقطع کارشناسی و دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق است. آقای پیری سردبیر نشریه تبریز و مؤسس تشکل مستقل دانشجویی نوید اعتدال در دانشگاه آزاد تبریز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *