صفحه اصلی / آذربایجان / اعلام آمادگی آذربایجان برای کمک به اسرائیل برای مهار آتش سوزی

اعلام آمادگی آذربایجان برای کمک به اسرائیل برای مهار آتش سوزی

آذربایجان (آزربایجان) شمالی، از آمادگی برای کمک به اسرائیل جهت مهار آتش سوزی در کوه های اورشلیم خبر داد.

وزارت امور خارجه آزربایجان شمالی امروز سه شنبه (۲۶ مرداد) در اطلاعیه اعلام کرد: «اخبار مربوط به آتش سوزی های ویرانگر اسرائیل را از نزدیک و با نگرانی دنبال می کنیم. آزربایجان آماده است تا در صورت لزوم کمک های اضطراری ارائه دهد و به اسرائیل برای مهار حریق کمک کند.»

وزارت خارجه آزربایجان همچنین نسبت به خسارت وارد شده به اسرائیل در نتیجه این آتش سوزی ها اعلام همدردی کرده است.

جمهوری آزربایجان پیش از این نیز با اعزام تیم های ویژه از جمله صدها دستگاه خوردرو، چندین هلیکوپتر و هواپیمای اطفای حریق، به مهار آتش سوزی های گسترده ترکیه به این کشور کمک کرد.

از شامگاه شنبه (۲۳ مرداد) آتش سوزی گسترده ای در جنگل های اورشلیم به وقوع پیوسته و تلاش اسرائیل برای مهار این آتش سوزی ها به نتیجه نرسیده است. تاکنون مساحت وسیعی از جنگل‌های اطراف شهر طعمه حریق شده است.

تصاویر منتشر شده توسط رسانه‌های اسرائیلی نشان می‌دهند شدت آتش سوزی باعث شده است تا شهر اورشلیم به طور کامل در دود فرو برود.

هنوز آتش سوزی گسترده در کوه‌های قدس مهار نشده است و تلاش‌ها برای مهار آتش ادامه دارد و انتظار کمک خارجی در این زمینه وجود دارد.

سخنگوی ارتش اسرائیل هم خبر داد، یگان‌‌هایی از ارتش و جبهه داخلی به همراه شماری از بالگرد و یگان نجات هوایی ارتش برای کمک به کنترل آتش سوزی به اورشلیم اعزام شده‌اند.

تاکنون هزاران نفر از شهرک‌های «تسووا»، «گفعات بعریم»، «عین نکوبا» و «عین رافا،» تخلیه شده‌اند.

در همین زمینه رسانه‌های عبری زبان خبر داده اند که نزدیک شدن آتش سوزی به بیمارستان ایتالیم در قدس باعث شد تا نیروهای امدادی با استفاده از بالگرد و بعد از آن اتوبوس اقدام به تخلیه بیماران آن کنند.

شبکه تلویزیونی کان هم در گزارش جدیدی خبر داد: آتش سوزی از بوته زارها و جنگل‌های اطراف به ساختمان‌ها رسیده و اکنون آتش سوزی به طور بالفعل به منازل مسکونی در اطراف این منطقه سرایت کرده است.

پایگاه اطلاع رسانی «یانت» این آتش سوزی را بسیار مهیب توصیف کرده و خبر داد، با وجود حضور گسترده نیروهای امدادی و ۱۳ هواپیما آتش نشان اما آتش سوزی همچنان در حال بلعیدن ساختمان‌های حومه اورشلیم است.

گفتنی است حدود ۱۰ روز پیش نیز آتش سوزی مشابهی در همین منطقه رخ داد، اما ماموران آتش نشانی موفق به مهار آن شده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *