صفحه اصلی / آذربایجان / اعتراض نماینده اورمیه به میزبانی ایران از ارمنستان در سالگرد قتل عام مسلمانان آذربایجان+ فیلم

اعتراض نماینده اورمیه به میزبانی ایران از ارمنستان در سالگرد قتل عام مسلمانان آذربایجان+ فیلم

ماینده مردم اورمیه به میزبانی ایران از ارمنستان اشغالگر در سالگرد قتل عام شیعیان خوجالی اعتراض کرد.

امروز یکشنبه ۲۶ اسفندماه ۹۷، «روح‌الله حضرتپور» در نطق میان دستور خود در مجلس ایران، گفت: «وزارت امور خارجه را مخاطب سوال خود قرار می‌دهم، چه معنایی دارد در سالگرد قتل مسلمانان خوجالی، نخست‌وزیر ارمنستان در سفر به ایران حاشیه‌سازی بکند؟»

نماینده اورمیه با انتقاد از سیاست دو گانه مقامات ایران در خصوص مسلمانان قره باغ آذربایجان گفت: «من سوال می‌کنم که فلسطین اشغالی چه تفاوتی با قره‌باغ اشغالی دارد؟»

حضرت پور گفت: «نظام جمهوری اسلامی، ام‌القرای جهان اسلام است و باید نقش همگرایی در منطقه داشته باشیم، بایستی مدافع تمام مسلمانان مظلوم جهان باشیم.»

او نطق خود را با شعری ترکی از استاد شهریار به پایان رساند.

«کؤنلوم قوشو قاناد چالماز، سنسیز بیر آن آذربایجان

خوش گونلرین گتمیر مدام خیالیمدان، آذربایجان

وطن عشقی مکتبینده جان وئرمه‌یی اؤیره نمیشیک

ستادیمیز دئییب هئچدیر وطن سیز جان، آذربایجان»

روز چهارشنبه ۸ اسفندماه ۹۷، در سالگرد قتل عام مسلمانان بی دفاع شهر خوجالی قره باغ توسط ارمنی ها، نخست وزیر ارمنستان در صدر هیاتی عالیرتبه وارد تهران شد و مورد استقبال «آیت الله خامنه ای» و «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران قرار گرفت.

«نیکول پاشینیان» سپس در باشگاه آرارات تهران به سخنرانی پرداخت در این باشگاه پارچه نوشته ای نصب شده بود که بر روی آن نوشته شده بود «قره باغ متعلق به ارمنستان است. تمام!»

این اقدام موهن ارمنی ها خشم شهروندان آذربایجانی را برانگیخته و اعتراضات زیادی را به همراه داشته است اما نهادهای امنیتی ایران به جای برخورد با ارمنی ها، جوانان آذربایجانی مدافع مسلمانان مظلوم قره باغ را دستگیر و زندانی می کنند.

علیرم اعتراضات نمایندگان آذربایجان، امام جمعه های شهرهای آذربایجان جنوبی به طرز شرم آوری در خصوص پذیرایی «آیت الله خامنه ای» و «حسن روحانی» از نخست وزیر ارمنستان در سالگرد قتل عام مسلمانان خوجالی، سکوت کردند.

جمهوری اسلامی ایران خود را مدافع شیعیان جهان می نامد اما این حکومت بعد از روسیه بزرگترین حامی ارمنستان اشغالگر بوده و تامین کننده برق و گاز ارمنستان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *