صفحه اصلی / آذربایجان / اعتراض به مسئولین شبکه تلویزیونی ایران انترناسیونال – ژاله تبریزی

اعتراض به مسئولین شبکه تلویزیونی ایران انترناسیونال – ژاله تبریزی

من ژاله تبریزی مدیرجمعیت حقوق بشرآذربایجان «ارک» و دارای مقام مشورتی اکوسوک سازمان ملل متحدهستم و از سال ۲۰۱۰ بدون وقفه در دفاع از حقوق بشر و بویژه علیه نقض حقوق آذربایجانی ها توسط جمهوری اسلامی ایران تلاش شبانه روزی داشته ام و دارم.

با این سوابق حقوق بشری روز۲۱ اکتبر ۲۰۲۲ تلویزیون ایران انترناسیونال مرا برای توضیحاتی در مورد اعتراضات مردم تبریزعلیه جمهوری اسلامی  در شب قبل از آن ، برای مصاحبه دعوت کرده بود و اعلام کرده بودند که من چهار دقیقه وقت دارم تا در باره اعتراضات توضیح بدهم.

با در نظر گرفتن وقت تعیین شده من صحبت خود را شروع کردم و داشتم علت مخالفت آذربایجانی ها با جمهوری اسلامی را توضیح می دادم  که مجری برنامه با شنیدن کلمه مخالفت آذربایجانی ها با جمهوری اسلامی از سال ۱۳۵۸ بدون هیچ توضیحی صحبت مرا بصورت توهین آمیزی قطع کرد در حالیکه من هنوز دو دقیقه دیگر وقت صحبت داشتم  بهمین علت بعد از آن دعوت های دیگر تلویزیون شما را رد کردم..

من امکانات و تریبون های متعددی برای اظهار نظر وتوضیح نقض حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی ایران در اختیاردارم از جمله این امکان را دارم که مستقیما در اجلاس های رسمی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد رو در روی نمایندگان جمهوری اسلامی ایران بایستم و از حقوق هموطنانم دفاع بکنم و از جامعه جهانی بخواهم که جمهوری اسلامی را برای اجرای تعهدات بین المللی اش تحت فشار بگذارند . بهمین جهت قطع صحبت من توسط تلویزیون ایران انترناسیونال تغییری در بیان مواضع وادامه مبارزات من ایجاد نمی کند اما از این اقدام غیرحرفه ای شما انتقاد می کنم که فقط به کسانی  حق صحبت می دهید که از نظر سیاسی صد در صد هم موضع با شما باشند..

من تا بحال ندیده ام که تلویزیون ایران انترناسیونال از آذربایجانی های کاردان وآشنا به مسائل اصلی آذربایجان دعوت به صحبت کرده باشد و کسانی را هم که برای چند لحظه دعوت می کند اغب کسانی هستند که نه از تبعیض همه جانبه حکومت اسلامی علیه آذربایجانی ها حرف می زنند ونه از نگاه امنیتی مخالفان ایرانشهری حکومت اسلامی نسبت به آذربایجانی ها سخن بمیان می آورند و کسی هم که بخواهد درد آذربایجانی ها را بیان کند سخنانش را قطع می کند.

با ادامه این شیوه کار ، شما نمی توانید خودتان رامدافع تکثر گرائی ومخالف سانسور وانحصارگرائی معرفی بکنید.

ژاله تبریزی مدیرجمعیت حقوق بشرآذربایجان « ارک»

۲۲ اکتبر ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *