صفحه اصلی / آذربایجان / استاندار سابق آذربایجان شرقی:نگاه مسئولین ایران به آذربایجان به چشم غیرخودی است + ویدئو

استاندار سابق آذربایجان شرقی:نگاه مسئولین ایران به آذربایجان به چشم غیرخودی است + ویدئو

استاندار سابق آذربایجان شرقی (آزربایجان) با اشاره به «تبعیض» علیه آزربایجان جنوبی گفت: «آزربایجان در نگاه مسئولین غیرخودی است.»

محمد علی سبحان اللهی؛ استاندار سابق آزربایجان شرقی در اظهاراتی تاکید داشت تبعیض علیه آزربایجان جنوبی تنها به دوره ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی مربوط نمی شود، از قدیم نگاهی تبعیضی وجود داشته است.

استاندار سابق آزربایجان شرقی گفت: «به آزربایجان به یک چشم دیگر نگاه می‌شود. بعضی مسئولین گفته بودند (علی اکبر ولایتی) چرا باید در آزربایجان سرمایه گذاری کنیم، آزربایجان دیر یا زود از ایران جدا خواهد شد.»

سبحان اللهی افزود: «هر چیزی که به آزربایجان داده شده است آزربایجان خودش گرفته است به آزربایجان چیزی داده نشده است  در تبریز زمانی ۱۰ کنسولگری وجود داشت اکنون این تعداد به یک و یا دو سقوط کرده است.»

پیشتر جمشید انصاری استاندار پیشین استانهای آذربایجان غربی و زنجان، گفته بود: «سال ۷۴ در دوران ریاست جمهوری رفسنجانی، وزرای دولت در جلسه‌ای در تبریز جمع شدند و در مورد علت عقب ماندگی اقتصادی استانهای ترک به بحث و تبادل‌نظر پرداختند، در آن جلسه ولایتی، وزیر امور خارجه وقت اعلام کرد که چرا ما باید در استانی مانند آذربایجان سرمایه‌گذاری کنیم؟ آذربایجان اول یا آخر از ایران جدا خواهد شد و من سرمایه‌گذاری در این استانها را به صلاح نظام نمی‌دانم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *