صفحه اصلی / آذربایجان / اردبیل: نصب هزاران تراکت در چهاردهمین روز اعتصاب غذای عباس لسانی+ تصویر

اردبیل: نصب هزاران تراکت در چهاردهمین روز اعتصاب غذای عباس لسانی+ تصویر

فعالان ملی-مدنی اردبیل در چهاردهمین روز اعتصاب غذای عباس لسانی با تهیه و نصب تراکتهایی ضمن مطلع کردن شهروندان اردبیلی از آخرین وضعیت این فعال سرشناس تورک، اعلام کردند که آزادی عباس لسانی را در سراسر آذربایجان فریاد خواهند کشید.

روی این تراکتها که در شمار زیادی در سطح این شهر توزیع گشته، نوشته شده:
” جان قهرمان آذربایجان در خطر است “.

در دو هفته گذشته و برابر با روز شمار اعتصاب غذای این فعال مطرح آذربایجانی اقدامات اعتراضی زیادی در شهرهای آذربایجان صورت گرفته است.

عباس لسانی به دلیل استنکاف مسئولین زندان از تحویل خلاصه‌ای از پرونده تهیه شده توسط وکیلش که به دفترخانه زندان اردبیل ارسال شده دست به اعتصاب غذا زده است.

پیشتر و از زمان بازداشت آقای لسانی جامعه آذربایجان ضمن تشکیک این بازداشت که چرایی حقوقی پشت این اقدام نیروهای قضایی-امنیتی دیده نمیشود، همواره اعتراضشان در قالب حوزه‌های متفاوت به این موضوع را ثبت کرده‌اند.

عباس لسانی از پنج ماه پیش و در حالی که جهت واخواهی در یک پرونده به شعبه دوم انقلاب تبریز مراجعه کرده بود جهت ممانعت از ملاقات وی با بیش از یکصد فعال آذربایجانی که از جای جای آذربایجان در تبریز گرد هم آمده بودند توسط نیروهای قضایی-امنیتی در دادگاه مذکور ربوده شده و به بازداشتگاه اداره اطلاعات اردبیل منتقل شد.

معاونت دادستانی اردبیل در توجیه این بازداشت چهار اتهام سنگین و قابل تأمل در رابطه با سوابق فعالیتی این فعال آذربایجانی منتسب و مطرح کرده است.

آقای لسانی ساعت ۱۱ صبح فردا دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹٨ در شعبه اول بیدادگاه انقلاب اردبیل محاکمه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *