صفحه اصلی / آذربایجان / ارامنه ایران به اشالغگران قره‌باغ آذربایجان تجهیزات می فرستند

ارامنه ایران به اشالغگران قره‌باغ آذربایجان تجهیزات می فرستند

داشناک های ارمنی که در ایران آزادانه تحت عنوان «انجمن خیریه توانیک» فعالیت می کنند، به اشغالگران ارمنی در قره‌باغ اشغالی تجهیزات می فرستد.

رسانه های آذربایجان شمالی به نقل از نشریات ارمنی در «خان کندی» خبر داده اند که انجمن خیریه ارمنی «توانیک» واقع در تهران، به ارمنی های اسکان داده شده در قره‌باغ اشغالی کمک و تجهیزات می فرستد.

این انجمن افراطی، تجهیزاتی از قبیل کامپیوتر و دیگر وسایل ارتباطی را از ارمنی های تهران جمع آوری کرده و به دانشجویان ارمنی اسکان داده شده در چند منطقه از قره باغ از جمله «شوشا» ارسال کرده است.

انجمن ارمنی «توانیک» از سال ۲۰۱۴ میلادی در قره باغ اشغالی به فعالیت می پردازد. این انجمن در سال گذشته برای زنان ارمنی اسکان داده شده در شوشا و قره باغ، تولیدی های صنایع دستی برپا کرده، در شهر عسگران مسئول خشک کردن میوه به حجم یک تن بوده و به نظامیان و به خانواده های پرجمعیت ارمنی کمک می کند.

ایران خود را مدافع شیعیان جهان می داند اما این کشور پس از روسیه بزرگترین حامی کشور اشغالگر ارمنستان می باشد و تامین کننده برق و گاز این کشور است. حکومت ایران از ارامنه به عنوان اهرم فشار بر تُرک های آذربایجان شمالی و جنوبی و ترکیه استفاده می کند.

در ایران برخلاف ترکها ارامنه از حق «تحصیل به زبان مادری» برخوردارند و آزادانه مراسمات مذهبی شان را برگزار می کنند.

در چالدیران «تجمع سالیانه ارامنه جهان» را برگزار می کنند. در ٢۴ آوریل(اردیبهشت‌ماه) هرسال به بهانه دروغین و ساختگی «قتل عام ارمنی ها توسط ترک‌های عثمانی» در خیابان های تهران و اصفهان تظاهرات به راه می اندازند و برعلیه ترک ها شعار می دهند و «بازی های المییک ارامنه جهان» را در تهران برگزار می کنند.

مسجد جامع شهر آغ‌دام قره باغ که توسط اشغالگران ارمنی به طویله تبدیل شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *