صفحه اصلی / آذربایجان / احمد اوبالی: «۳۰ میلیون ترک آذربایجان‌جنوبی پشتبان آزربایجان هستند» – پیام مهم ترک‌های آذربایجان‌جنوبی به روسیه

احمد اوبالی: «۳۰ میلیون ترک آذربایجان‌جنوبی پشتبان آزربایجان هستند» – پیام مهم ترک‌های آذربایجان‌جنوبی به روسیه

بازی هایی که در روزهای اخیر در اطراف قاراباغ(قره باغ) انجام می‌شود، باعث نگرانی تورک‌های آزربایجان‌جنوبی و هموطنان ما در خارج از کشور شده است.

رفتار روسیه، الخصوص به ویژه در منطقه اطراف قاراباغ، با حساسیت دنبال می شود؛ احمد اوبالی، مدیر و موسس تلویزیون آزربایجان‌جنوبی (GünAz TV) ضمن مراجعت به تورک‌های آزربایجان‌جنوبی گفت که «این حوادث با حساسیت تمام پیگیری می شوند.»

آقای احمد اوبالی؛ مالک تلویزیون آزربایجان‌جنوبی (گوناز تی وی) خطاب به آزربایجانی های جهان اظهار داشت: «ما می دانیم که ارامنه نمی توانند بدون اراده روسیه کاری انجام دهند. بنابراین، ما تورک‌های آزربایجان‌جنوبی باید حرف خود را به دولت آزربایجان بگوییم. ما می خواهیم روسیه بداند که آزربایجان جنوبی چه فکر می کند. امروز، هم ملت آزربایجان و هم دولت باید بدانند که تنها نیستند. امروز ۳۰ میلیون تورک‌ آزربایجان‌جنوبی کاملاً از آزربایجان حمایت و پشتیبانی می‌کنند.»

آقای اوبالی علاوه نمود که «هیچ کس نباید گمان کند که آزربایجان تنهاست. روسیه نباید تصور کند که آزربایجان یک کشور کوچک است. آزربایجان کشور بسیار بزرگی است. ما ۳۰ میلیون نفر از آنها در جنوب (آزربایجان‌جنوبی) هستیم. ما هرگز نباید اجازه دهیم دشمنان ما بیایند و علناً با ما دشمنی و خصومت ورزند. اگر امروز روسیه را سر جای خود ننشانیم؛ آنچه که داریم را از ما می گیرد. پس از آزادی میهن مان از ارمنیان، این بار روسیه می خواهد آن را بگیرد.»

وی افزود: «روسیه باید بداند آزربایجان‌جنوبی در این باره چه نظری دارد. ما نمی خواهیم روسیه را در آزربایجان ببینیم. بروند به جهنم، ما باید به پا خیزیم، نامه به سفارت روسیه بنویسیم و اعتراض کنیم. باید بگوییم که این یک مسئله غیرقابل قبول است. من می خواهم در سرزمین خود، یک عملیات ضد تروریستی انجام دهم.»

آقای اوبالی خطاب به روسیه بیان داشت: «تو کی هستی که جلوی من را بگیری؟! جمهوری آزربایجان ۱۰ میلیون است، اما کل آزربایجان ۴۰ میلیون است. آنها باید بدانند که تورک‌های آزربایجانی آزربایجان‌شمالی را تنها نخواهند گذاشت. ۴۰ میلیون آزربایجانی با مشت آهنین به روسیه می گویند اگر از خصومت دست بکشید، با ما دوست خواهید بود و اگر دست از دشمنی بر نداری، ما نیز دشمن شما خواهیم بود.»

لازم به ذکر است که هموطنان ما از آزربایجان‌جنوبی که از طریق تماس تلفنی، به پخش مستقیم گوناز تی وی پیوستند و از اظهارات احمد اوبالی حمایت نمودند. هموطنان ما در آزربایجان‌جنوبی هشدار جدی به ارمنی ها و روسیه که در قاراباغ بازی هایی انجام می دهد، دادند. هموطنان ما از مناطق مختلف آزربایجان‌جنوبی، که در این برنامه شرکت داشتند، حمایت خود را از اهداف عادلانه آزربایجان ابراز نمودند:

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *