صفحه اصلی / آذربایجان / آذربایجان‌شرقی: مرگ ۳۶ نفر در بر اثر مصرف موادمخدر در طی ۳ ماه

آذربایجان‌شرقی: مرگ ۳۶ نفر در بر اثر مصرف موادمخدر در طی ۳ ماه

طی سه ماهه نخست سالجاری، ۳۶ نفر در آذربایجان‌شرقی بر اثر سوء مصرف مواد مخدر، جان خود را از دست دادند که ۲ نفر از آنان زن بودند.

به نوشته ایرنا، مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی با اعلام این خبر گفت: «این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۶ نفر فوت شده بود ۱۰ نفر افزایش داشته است.»

آرتین کمالی افزود: «خرداد ماه امسال نیز ۱۱ نفر بر اثر سوء مصرف مواد جان خود را از دست دادند.»

به گفته وی، طی سال گذشته نیز ۹۳ شهروند آذربایجانی بر اثر سوء مصرف مواد مخدر در این استان جان خود را از دست دادند که ۴ نفر آنان زن بودند.

اعتیاد یکی از معضلات اساسی جامعه ایران می باشد که پیامدهای ویرانگری بهمراه دارد و جامعه آذربایجان جنوبی نیز از این ناحیه متحمل آسیب های جدی می شود.

خرید و فروش مواد مخدر، در ایران تجارت پرسودی محسوب می شود و مسوولان مبارزه با مواد مخدر در ایران همواره از وجود «مافیایی توزیع مواد مخدر» خبر می دهند که حکومت از برخورد با این مافیا اجتناب می کند.

در اسفندماه٩۵، «قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران» با انتقاد از برخورد گزینشی مسوولان با قاچاقچیان مواد مخدر گفت: «یکی از بزرگترین قاچاقچیان حوزه مواد مخدر کشور به نام “باسق” سال گذشته دستگیر و حکم اعدام این فرد را دستگاه قضا صادر کرده، اما امروز باخبر شدیم که وی با قرار وثیقه آزاد شده است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *