صفحه اصلی / مطالب برگزیده / نامه سرگشاده آرش جوهری فعال کارگری آذربایجانی؛ همسرم با سیاست گروگانگیری زندانی شده است

نامه سرگشاده آرش جوهری فعال کارگری آذربایجانی؛ همسرم با سیاست گروگانگیری زندانی شده است

آرش جوهری فعال کارگری آزربایجانی محبوس در زندان اوین تهران با انتشار نامه ای سرگشاده همزمان با بازداشت همسرش «شادی گیلک»، عنوان کرد که همسرش خانم گیلک در راستای سیاست گروگان گیری این سیستم زندانی شده است و مامورین امنیتی سعی دارند با پرونده سازی علیه خانواده، به وی فشار وارد کنند.

آقای جوهری در قسمتی از نامه اش اطلاع داده است که در زمان بازداشت با انواع توهین ها به خود، خانواده و زبان مادری اش(تورکی آزربایجانی) مواجه گردیده است و هنگامی که زیر بار اعترافات اجباری نرفته است بارها تهدید شده که برای همسرش «شادی گیلک» پرونده سیاسی تشکیل خواهد شد.

 شادی گیلک همسر آرش جوهری روز ۱۸دی ۱۴۰۰ جهت تحمل دوران محکومیت یک سال حبس خود راهی زندان اوین شده است.

پیشتر مادر این فعال سیاسی در فایل تصویری که همزمان با سالروز تولد فرزندش در اختیار رسانه ها قرار داده بود اعلام کرده بود که بدنبال اعلام موافقت القاصی مهر با مرخصی آرش، او در دو ماه گذشته هر هفته از شهر مغان (پارس آباد) به تهران آمده و با حضور در دفتر وزیری و سایر مراجع، پیگیر مرخصی وعده داده شده‌ی القاصی مهر بوده است. اما هر هفته با این پاسخ که “هفته آینده مراجعه کنید” مواجه می گردد. و در آخرین مورد به ایشان اعلام شده با مرخصی فرزندش موافقت نگردید.

آرش جوهری فعال کارگری اهل شهر مغان روز ۱۴ مهرماه ۹۹ دستگیر شده و پس از تحمل ۲ ماه بازجویی و تحمل سلول انفرادی در بند دو الف، به جای آزادی با قرار وثیقه تا اتمام مراحل دادرسی، مستقیما به بند عمومی زندان اوین منتقل و سپس حکم ۱۶ سال زندان علیه ایشان صادر گردیده است که هفت و نیم سال از محکومیت صادره قابل اجرا می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *