صفحه اصلی / مطالب برگزیده / اردبیل: آتش سوزی در جنگل فندقلو شهرستان نمین

اردبیل: آتش سوزی در جنگل فندقلو شهرستان نمین

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل از وقوع آتش‌سوزی در جنگل فندقلو شهرستان نمین و سوختن دست کم هشت هزار متر مربع از منابع جنگلی این منطقه خبر داد.

فرهاد عبدالعلی‌پور بامداد شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: «حریق در سه نقطه جنگلی اتفاق افتاده بود که پس از ساعتها تلاش نیروهای منابع طبیعی، مشارکت مردم محلی مهار شد.»

وی بیان کرد: «هنوز علت بروز آتش سوزی در این منطقه مشخص نیست اما خشکسالی، هوای گرم و وزش باد امکان بروز حریق را در روزهای گرم تابستان با کوچگترین بی احتیاطی شهروندان استان و گردشگران زیاد کرده است.»

منطقه جنگلی فندقلو بخشی از جنگل‌های شرق استان اردبیل بشمار می‌رود، این جنگل یکی از مناطق مهم گردشگری جنگلی است که در ۱۰ کیلومتری شهر نمین و ۳۰ کیلومتری شهر اردبیل قرار گرفته است.

مساحت منطقه فندقلو حدود ۱۶ هزار هکتار است که بیش از چهار هزار هکتار آن زیرپوشش عرصه‌های جنگلی قرار دارد و بقیه را مراتع تشکیل می‌دهد.

در مجموع ۱۹ گونه جنگلی متعلق به ۸ تیره و ۱۷ جـنس در ایـن منطقه شناسایی شده که از بیـن انواع شناسایـی شده گونه‌های نادری نظیر فندق ، ممرز، راش، بلوط، بلند مازو و بیدمشک وجود دارد که به ارزش منطقه می‌افزاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *