صفحه اصلی / جهان / مافیای فروش گسترده کودکان در ارمنستان

مافیای فروش گسترده کودکان در ارمنستان

مقامات ارمنستان تحقیقات درباره مافیای فروش گسترده کودکان را در این کشور آغاز کرده‌اند که احتمالا چندین پزشک، بیمارستان و پرورشگاه در این شبکه فعال بوده‌اند.

در ماه نوامبر سال جاری، سرویس‌های امنیتی ارمنستان اعلام کردند که شبکه‌ای را که بین سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ میلادی ۳۰ کودک را تحت عنوان فرزندخواندگی به ایتالیایی‌ها فروخته بودند، شناسایی کرده‌اند.

سوزان پاتواکانیان یکی از زنانی است که در سن ۱۶ سالگی پزشکان او را مجبور کردند کودکش را واگذار کند. احتمال می رود که کودک سوزان در یک شبکه زیرزمینی فروش کودکان تحت عنوان فرزندخواندگی در ارمنستان فروخته شده باشد.

سوزان امروز ۳۵ سال دارد و می گوید در نوجوانی عاشق مردی شده بود که پنج سال از او بزرگتر بود. سوزان باردار می شود و در بیمارستان پزشکان وی را تهدید می کنند که اگر موافقت نکند که فرزندش را رها کند آنها به پلیس اطلاع می دهند که در زیر سن قانونی باردار شده است.

سوزان با گریه می گوید که نمی خواسته این کار را انجام دهد اما تحت فشار کادر پزشکی سندی را امضا و کودک خود را به آنها می سپرد.

وکیل سوزان می گوید که ۱۹ سال پیش کادر پزشکی و از جمله دکتر آبرامیان، نوزاد سوزان را ربوده‌اند و در شبکه فرزندخواندگی غیرقانونی فروخته‌اند.

پرورشگاهی در ارمنستان

رازمیک آبرامیان، پزشک بیمارستان مرکزی زنان و زایمان در پایتخت ارمنستان، دستیارش و مدیر پرورشگاه ایروان در ۱۸ دسامبر دستگیر شدند با این حال به گفته کمیته تحقیق با قرار وثیقه اکنون آزادند. آنها مظنون به سوء استفاده از وظایف خود برای جدا کردن نوزادان از والدینشان بر اساس نقشه از پیش تعیین شده هستند.

وکیل دکتر آبرامیان می گوید که این پزشک بی‌گناه است و موکلش این اتهامات را «پوچ و بی اساس» می داند. این پزشک گفته است که سوزان را به یاد نمی آورد اما بایگانی اسناد بیمارستان نشان می دهد که او ۲۰ سال پیش نوزاد سوزان را به دنیا آورده است.

بازرسان تاکنون تعداد پرونده‌ها و دوره‌ای را که این شبکه فعال بوده، مشخص نکرده‌اند با این حال به‌نظر می رسد که این شبکه ده‌ها سال است که در ارمنستان فعالیت می‌کند.

نیکول پاشانیان، نخست وزیر ارمنستان که در سال ۲۰۱۸ در پی هفته‌ها اعتراض روی کار آمد گفته است که «چگونه ممکن است چنین سازمانی در ارمنستان وجود داشته باشد؟». وی همچنین گفته است که این شبکه بدون شک «سالهاست» در این کشور فعال است.

مارات کوستانیان، وکیل سوزان پاتواکانیان که از سال ۲۰۱۳ از سوزان دفاع می کند می گوید که این شبکه «قدرتمندتر از مافیای مواد مخدر» است و بسیاری از سیاستمداران ارشد، پلیس، زایشگاه‌ها و پرورشگاه‌ها در آن مشارکت دارند و ارمنستان را «به یک دستگاه جوجه کشی کودک» تبدیل کرده‌اند.

این وکیل می گوید تا جایی که اطلاع دارد کسی تاکنون نتوانسته است فرزندش را پیدا کند.

مقامات دریافته‌اند که فرزندخواندگی توسط خارجی‌ها چهار برابر شهروندان مقیم ارمنستان است.

مقامات ارمنستان که به نظر می‌رسد قصد مبارزه با این شبکه را دارند تمامی پرونده‌های فرزندخواندگی را در کشور تعلیق کرده‌اند تا این تحقیقات مربوط به این پرونده تکمیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *