صفحه اصلی / جهان / سازمان جهانی بهداشت: کرونا برای مدت طولانی با ما خواهد بود

سازمان جهانی بهداشت: کرونا برای مدت طولانی با ما خواهد بود

تدروس ادهانوم گبریسوس، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در نشستی از طریق ویدئو کنفرانس در ژنو سوئیس هشدار داد: این ویروس برای مدت طولانی با ما خواهد بود. پادزهر ویروس کرونا “وحدت ملی” و “همبستگی جهانی” است.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت اظهار داشت: “در نشست «تعهد بین المللی مبارزه با شیوع ویروس کووید-۱۹» که با پیشگامی کمیسیون اتحادیه اروپا بر گزار شد و سران و مقامات ۴۰ کشور حضور داشتند، مقرر شد که ۷.۴ میلیارد یورو برای تشخیص، درمان و تولید واکسن این ویروس پرداخت شود”.

گبریسوس با اشاره به اینکه نشست فوق نشانه همبستگی جهانی است، تاکید کرد: “همه باید به اندازه یکسان در برابر ویروس کرونا محافظت شوند؛ هیچ کس تا زمانی که همگی سلامت نباشند ایمن نخواهد بود”.

وی اذعان داشت: “آمار مرگ و میر در برخی کشورها رو به کاهش و در برخی دیگر رو به افزایش است، به همین دلیل نشست مذکور بسیار حائز اهمیت بود. این ویروس برای مدت طولانی با ما خواهد بود. باید برای از بین بردن آن متحد شده و ابزار شکست آن را فراهم کنیم”.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: پادزهر این ویروس وحدت ملی و همبستگی جهانی است. پادزهر این ویروس روح انسان است.

در همین راستا، مایکل رایان، مدیر اجرایی سازمان جهانی بهداشت نیز در مورد استفاده از داروی ضد ویروس رمدسیویر (Remdesivir) گفت: “نشانه‌های امیدوارکننده‌ای درباره استفاده احتمالی دارو در ایالات متحده داریم. شرکت داروسازی آمریکایی گیلیاد به طور مستقیم با گبریسوس، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی وارد مذاکره شده است، از آزمایش این دارو در سطح جهانی خوشحال هستیم”.

گفتنی است دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سه روز پیش اعلام کرد که سازمان مواد غذایی و دارویی آمریکا (FDA) مجوز استفاده اضطراری از داروی رمدسیویر برای استفاده در درمان بیماران مبتلا به کرونا را صادر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *