صفحه اصلی / جهان / ترکیه: ارمنستان در مجمع دیپلماسی آنتالیا شرکت می‌کند

ترکیه: ارمنستان در مجمع دیپلماسی آنتالیا شرکت می‌کند

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که همتای ارمنی و فرستاده ویژه این کشور در امور عادی‌سازی روابط با ترکیه در مجمع دیپلماسی آنتالیا در ماه مارس شرکت خواهد کرد.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در نشست مطبوعاتی مشترک با سیلویا بائیپو تمون، وزیر امور خارجه جمهوری آفریقای مرکزی اعلام کرد: آرارات میرزویان، وزیر خارجه و روبین روبینیان، نماینده ویژه ارمنستان در امور عادی‌سازی روابط با ترکیه نیز در مجمع دیپلماسی آنتالیا شرکت می‌کنند.

وی افزود: نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد که مدعوین می‌توانند در این مجمع شرکت کنند. خیلی خوشحال می‌شویم. آذربایجان هم خواهد آمد. دو کشور می‌توانند نظراتشان را بیان کنند. بدین ترتیب زمینه بخشی از گام‌های اعتمادسازی را فراهم می‌کنیم.

وزیر امورخارجه ترکیه با اشاره به آغاز روند عادی‌سازی روابط بین ترکیه و ارمنستان که همز‌مان مورد حمایت آذربایجان نیز قرار دارد، گفت: در این چارچوب نخستین دیدار نمایندگان دو کشور در مسکو برگزار شد. نمایندگان همچنان در حال تماس هستند و تاریخ نشست بعدی مشخص خواهد شد. همچنین پروازهای متقابل دو کشور نیز از ماه فوریه آغاز می‌شود.

چاووش‌اوغلو گفت: از کشورهای آفریقای مشارکت بالایی داریم. تاکنون ۴۵ وزیر خارجه به علاوه وزرای دولت در مجموع ۵۰ وزیر در این برنامه حضور خواهند داشت. حدود ۶ الی ۷ وزیر از کشورهای آمریکای لاتین شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: نماینده ۳۰ نهاد بین‌المللی از جمله دبیرکل ناتو و شورای اروپا در این مجمع حاضر خواهند شد. همه شاهد شدند که این‌جا یک پلاتفرمی با فضای آزاد است. ما هم این را می‌خواهیم تا دیپلماسی و گفت‌وگو نقش پررنگتری داشته باشد و بتوانیم مسائل را بررسی کرده و چشم ‌اندازهای آینده را به اشتراک بگذاریم.

گفتنی است مجمع دیپلماسی آنتالیا در روزهای ۱۱ الی ۱۳ مارس در شهر آنتالیا برگزار خواهد شد.

آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *