صفحه اصلی / جهان / افغانستان: ”فروش فرزند” از سوی برخی خانواده‌‌های فقیر

افغانستان: ”فروش فرزند” از سوی برخی خانواده‌‌های فقیر

به دنبال افزایش فقر و بدبختی در افغانستان، خانواده‌هایی که حتی نمی‌توانند نیازهای غذایی روزانه خود را تامین کنند، در ازای دریافت ۱ الی ۳ هزار دلار کودکان‌شان در معرض فروش می‌گذارند.


خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه ۳۱ دسامبر/۱۰ دی ماه، با انتشار گزارشی اعلام کرد که این بحران ناامیدی مردم افغانستان را نشان می‌دهد.

این خبرگزاری روز جمعه ۳۱ دسامبر/۱۰ دی ماه، در گزارشی اعلام کرد که همزمان با تشدید بحران اقتصادی و خشکسالی در افغانستان، شمار زیادی از خانواده‌های فقیر و آسیب دیده در این کشور مجبو شده‌اند تا فرزندان خود را بفروشند.

آسونتا چارلز، مسئول یک کلینیک بهداشت و درمان برای بی خانمان‌ها در نزدیکی شهر هرات به این خبرگزاری گفته است : «اوضاع در افغانستان روز به روز بدتر می‌شود».

وی که مسئولیت مدیریت سازمان امداد «ورلد ویژن» (World Vision aid organization) را نیز به عهده دارد، افزوده است: «امروز وقتی دیدم خانواده‌ها حاضرند فرزندان خود را بفروشند تا به سایر اعضای خانواده غذا بدهند، واقعا غمگین شدم».

طبق گزارش اخیر آسوشیتدپرس، خانواده‌های افغانستانی در حالی به خاطر تهیدستی و گرسنگی دست به فروش فرزندان خود زده‌اند که این کشور هر روز بیشتر و بیشتر به سیاهچاله فقر و بدبختی فرو می‌رود.

اقتصاد ضعیف و وابسته به کمک‌های خارجی افغانستان پس خروج نیروهای نظامی آمریکا و ناتو از این کشور و همچنین روی کار آمدن دوباره شبه‌نظامیان گروه طالبان در ۱۵ اوت ۲۰۲۱ کاملا فرو ریخت.

علاوه بر فروپاشی اقتصاد افغانستان، جامعه بین‌المللی، بویژه ایالات متحده که هنوز دولت گروه طالبان را به رسمیت نمی‌شناسند، مسیر کمک‌های مالی به افغانستان را قطع کردند.

آمریکا نیز نزدیک به ۹.۵ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان و همچنین ۱.۵ میلیارد دلار موجودی صندوق بازسازی (ARTF) این کشور را پس از سقوط دولت پیشین مسدود کرد.

پیامد‌های ویرانگر بحران اقتصادی کنونی در افغانستان خانواده‌های فقیری را که از چندین دهه جنگ و همچنین پاندمی کرونا آسیب دیده‌اند مجبور ساخته است تا دست به فروش فرزندان خود بزنند.

در همین حال، نهاد‌های حقوق بشری و سازمان ملل اعلام کرده‌اند که بیش از نیمی از کل جمعیت فغانستان با کمبود شدید مواد غذایی مواجه هستند.

طبق آخرین ارزیابی‌های سازمان ملل متحد، تا اواسط سال ۲۰۲۲، بیش از ۹۰ درصد از جمعیت ۳۹ میلیونی افغانستان با چالش اقتصادی روبرو خواهد شد.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف» نیز افغانستان می‌گوید که بیش از ۱۲ میلیون کودک در افغانستان به کمک‌های فوری به ویژه مواد غذایی نیاز دارند.

این نهاد در توییتی اعلام کرده است که اگر اقدام فوری صورت نگیرد، احتمال می‌رود تا سال ۲۰۲۲ بیش از یک میلیون کودک در افغانستان به خاطر گرسنگی جان خود را از دست بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *