صفحه اصلی / جهان / اتریش ساختمان محل تولد هیتلر را به پاسگاه پلیس تبدیل می کند

اتریش ساختمان محل تولد هیتلر را به پاسگاه پلیس تبدیل می کند

دولت اتریش اعلام کرد که پیشنهاد تبدیل ساختمان محل تولد آدولف هیتلر به یک پاسگاه پلیس از میان طرح‌های گوناگون برای تغییر کاربری این ساختمان برنده شده است. هدف تغییر کاربری ساختمان جلوگیری از تبدیل شدن آن به مرکزی برای جلب هواداران دیکتاتور آلمان نازی است.

به گزارش آسوشیتدپرس مقامات اتریش اعلام کردند از میان ۱۱ طرحی که در این مسابقه که توسط وزارت کشور اتریش برگزار شد طرح پیشنهادی دفتر معماری «مارته. مارته» انتخاب شده است. پیش بینی می شود که بازسازی و تغییر کاربری این ساختمان اواخر سال ۲۰۲۲ به پایان برسد و هزینه آن حدود ۵ میلیون یورو خواهد بود.

بحث و اختلاف نظر در مورد مالکیت و نحوه کاربری این ساختمان که در برانائو‌ام این، شهر کوچکی در ۶۰ کیلومتری مرز با آلمان قرار دارد، بالاخره در سال ۲۰۱۷ به پایان رسید. دیوان عالی اتریش در آن سال اعلام کرد که اگر مالکان حاضر به فروش ساختمان نباشند دولت حق دارد آنرا مصادره کند.

دیوان عالی اتریش در حکم خود دولت را موظف کرد که ۸۱۰ هزار یورو خسارت به گرلینده پومر که خانواده‌اش حدود یک قرن مالک این ساختمان بوده بپردازد.

دولت اتریش در مقطعی طرح تخریب ساختمان را مدنظر داشت که با مخالفت سیاستمداران و مورخان روبرو شد.

در نتیجه پیشنهاد تخریب ساختمانی کنار گذاشته شد و دولت در ماه نوامبر ۲۰۱۹ اعلام کرد که ساختمان برای استفاده پلیس در نظر گرفته خواهد شد. قرار است فرماندهی پلیس منطقه در این ساختمان مستقر شود.

وزیر کشور اتریش روز سه شنبه ۱۳ خرداد در کنفرانس مطبوعاتی اعلام این خبر گفت:«برای این ساختمان که زادگاه یک دیکتاتور و عامل قتل عام گسترده مردم بود فصل جدیدی آغاز شده است.» مقامات وزارت کشور اتریش نيز گفتند هدف از بازسازی و تغییر کاربری این ساختمان «خنثی کردن» موقعیت این ساختمان است.

وزیر کشور اتریش افزود:«برخی ممکن است بپرسند آیا مستقر شدن پلیس در این ساختمان تصمیم درستی است؟ به نظر ما این مناسبت‌ترین تصمیم است. چون پلیس حافظ و ضامن حقوق و آزادی‌های اساسی است. نیروهای پلیس برای حفاظت از آزادی‌های شهروندان، حق اجتماع و آزادی‌های بیان آموزش می بینند.»

براساس این طرح ساختمان بدون هیچ تغییر اساسی در ساختار آن فقط بازسازی و امکانات مورد نیاز اداره پلیس به آن افزوده می شود.

وزارت کشور اتریش این ساختمان سه طبقه ساده را برای جلوگیری از سوء استفاده از آن از سا ل۱۹۷۲ کرایه کرده بود و آنرا به نهادهای خیریه اجاره می داد. آخرین مورد استفاده از آن مرکز نگهداری از افراد معلول بود که در سال ۲۰۱۱ به پایان رسید و از آن زمان این ساختمان خالی بود.

آدولف هیتلر، دیکتاتور آلمان نازی در ۲۰ آوریل ۱۸۸۹ در این ساختمان متولد شد.

باوجودیکه آدولف هیتلر مدت کوتاهی از زندگی خود را در این خانه سپری کرد همواره یکی از نقاط جذاب برای هواداران نازیسم از سراسر جهان بوده است.

گروههای ضد فاشیست نیز همواره در سالروز تولد هیتلر اجتماعاتی در برابر این ساختمان برگزار می‌کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *