صفحه اصلی / جهان ترک / استانبول: نشست جهان ترک برای گسترش ارتباطات

استانبول: نشست جهان ترک برای گسترش ارتباطات

چهارمین نشست وزرا و مقامات ارشد مسئول رسانه و اطلاعات «سازمان دولت‌های ترک» در استانبول برگزار می‌شود.

چهارمین نشست وزرا و مقامات ارشد مسئول رسانه و اطلاعات «سازمان دولت‌های ترک» به میزبانی مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه امروز ۱۴ مه ۲۰۲۲ در استانبول برگزار خواهد شد.

در راستای این برنامه که هدف آن گسترش همکاری دولت‌های ترک در زمینه‌های رسانه و اطلاعات است، نهمین نشست گروه کاری همکاری در زمینه رسانه و اطلاعات نیز امروز برگزار خواهد شد.

همچنین چهارمین نشست وزرا و مقامات ارشد مسئول رسانه و اطلاعات فردا برگزار خواهد شد.

در همین راستا، وزرا، روسای جمهور و مقامات ارشد کشورهای عضو سازمان دولت‌های ترک به ترتیب ترکیه، آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان و مجارستان به عنوان عضو ناظر، گرد هم آمده در مورد مطالعات و پروژه‌های مشترک در زمینه رسانه‌ها و ارتباطات و موضوعات مرتبط با توسعه همکاری‌ها گفت‌وگو خواهند کرد.

همچنین در این نشست که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از طریق پیام ویدئویی در آن شرکت خواهد کرد، بغداد امریف دبیرکل سازمان دولت‌های ترک، فخرالدین آلتون رئیس مرکز ارتباطات ترکیه، حکمت حاجی‌اف، معاون رئیس جمهور آذربایجان در امور خارجی در این نشست حضور خواهند داشت.

در چارچوب این برنامه، پنل‌هایی با عنوان «قدرت رو به رشد دیپلماسی عمومی در جهان ترک: صنعت سریال-فیلم»، «آینده دیجیتالی جهان ترک: متاورس»، «فرصت‌های همکاری در نشر در پرتو چشم انداز مشترک آینده جهان ترک​​​​​​​»، «مبارزه با اطلاعات نادرست در عصر فراتر از حقیقت» برگزار خواهد شد.

علاوه بر هیئت‌های رسمی، مدیران رسانه‌ها و موسسات ارتباطی ، کارشناسان، هنرمندان، فنومن‌های شبکه‌های اجتماعی، دانشگاهیان و دانشجویان دانشکده ارتباطات از جهان ترک در این برنامه شرکت خواهند کرد.

آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *