صفحه اصلی / ایران / ارسال کمک های انسان دوستانه ترکیه به سیل‌زدگان در ایران

ارسال کمک های انسان دوستانه ترکیه به سیل‌زدگان در ایران

پنج دستگاه کامیون حامل کمک‌های انسان دوستانه ترکیه با عبور از گذرگاه‌ مرزی گوربولاغ وارد بازرگان شد. ترکیه تنها کشوری است که پس از بحران سیل، به ایران کمک های بشردوستانه ارسال کرده است.

«آنیل کوجا‌بال»، مدیر تیم اعزامی هلال احمر ترکیه به ایران به خبرگزاری آناتولی گفت: «پنج دستگاه کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه برای سیل‌زدگان ایران ارسال کردیم.»

وی با بیان اینکه کامیون‌ها با عبور از گذرگاه‌ مرزی گوربولاغ عازم مناطق سیل‌زده در ایران شده‌اند، افزود: «این محموله‌ها شامل ۳۲۰ چادر، ۵۰۰ تخت خواب، ۱۰۰ بسته بهداشتی، ۱۶۲۵ پتو، ۳۶۰ وسائل آشپزخانه و ۶۰ اچاق هستند.»

او بدون اشاره به مقصد اصلی این کمک های بشردوستانه گفت: «به اذن الهی کمک‌ها را به سیل‌زدگان خواهیم رساند. ملت ترکیه همواره حامی مظلومان است. شهروندان به کمپین کمک برای سیل‌زدگان در ایران بپیوندند.»

کوجا‌بال افزود: «در مرحله نخست برای ۳۲۰ خانوار مایحتاج اساسی ارسال کردیم. با هماهمگی هلال احمر ایران می‌خواهیم به امداد رسانی خود تا پایان بهبود اوضاع این کشور ادامه دهیم.»

هنوز مشخص نیست دولت ایران اجازه خواهد داد کمک های ترکیه به دست ترکمن های سیل زده برسد یا نه.

بسیاری از کاربران آذربایجانی و ترکمن در خصوص ارسال نشدن این محموله به ترکمن صحرا ابراز نگرانی کرده اند. برخی از کاربران اعلام کرده اند ایران این کمک ها را در انبارها ذخیره خواهد کرد و برخی دیگر معتقدند دولت ایران این محموله را به جای ترکمن صحرا به مناطق جنوب کشور یا سوریه خواهد فرستاد.

شهروندان تُرک در ایران کوچکترین اعتمادی به مسئولان و ارگان های دولتی ایران ندارند و سعی می کنند کمک های نقدی و غیرنقدی خود را به واسطه فعالین ملی آذربایجان به ترکمن ها ارسال کنند.

در روزهای گذشته پلیس ایران به ایستگاه کمک های مردمی در شهرهای کلیبر، میانه و میاندواب(قوشاچای) حمله کرد و اقلام جمع آوری شده توسط تُرکان آذربایجان به سیل‌زدگان ترکمن را مصادره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *