صفحه اصلی / ایران / گروه تروریستی پ‌ک‌ک مسئولیت حمله به خط لوله انتقال گاز ایران به ترکیه را برعهده گرفت

گروه تروریستی پ‌ک‌ک مسئولیت حمله به خط لوله انتقال گاز ایران به ترکیه را برعهده گرفت

گروه تروریستی پ‌ک‌ک مسئولیت انفجار خط لوله گاز در استان آغری ترکیه را بر عهده گرفت و مدعی شد «۳۰ سرباز ترکیه» در این حمله کشته شده است.

گروه موسوم به «نیروهای مدافع خلق» ه پ‌ گ (HDP)، شاخه نظامی حزب کارگران کردستان ( پ‌ک‌ک )، با انتشار بیانیه ای، مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت.

این بیانیه می‌نویسد یکی از اعضای زن ه ‌پ ‌گ به نام «سَما کوچر» با نام مستعار «روشن آشکارا» بامداد ۱۲ فروردین به محافظان خط لوله گاز حمله انتحاری کرده است.

به نوشته این بیانیه، این فرد با سربازان ترکیه که در محل حضور داشتند درگیر شده و پس از ورود پنج نفربر زرهی کمکی، با منفجر کردن خود باعث «کشته شدن ۳۰ سرباز و زخمی شدن ده‌ها نفر» و آسیب به خط لوله شده است.

محتوای این بیانیه از سوی دولت ترکیه تایید و یا تکذیب نشده است. با این حال برخی از خبرگزاری های ترکیه بیانیه را پوشش داده اند.

اخیرا نیز مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، اعلام کرد که انفجار در خط لوله گاز صادراتی ایران به ترکیه در نزدیکی مرز زمینی گمرک بازرگان در نتیجه «یک عملیات تروریستی» صورت گرفته است.

این حمله و انفجار در خاک ترکیه و در نزدیکی مرز بازرگان رخ داده است و به گفته محمد عسگری، سخنگوی شرکت ملی گاز ایران، به همین دلیل صادرات گاز ایران به این کشور اکنون متوقف شده است.

انفجار به حدی مهیب بوده است که شعله های آتش تا ۴۰ متر از سطح زمین زبانه کشیده است.

این خط لوله پیش از این نیز بارها توسط گروه پ ک ک هدف عملیات خرابکارانه قرار گرفته بود.

ترکیه یکی از مهم‌ترین مشتریان گازی ایران است. پس از روسیه و جمهوری آذربایجان، ایران سومین تامین کننده گاز ترکیه است.

پیش از این گروه تروریستی پ ک ک و پژاک بارها اقدام به منفجر کردن خط لوله گاز صادراتی ایرن به ترکیه کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *