صفحه اصلی / ایران / نماینده چابهار: نیمی از جمعیت ایران زیر خط فقر هستند

نماینده چابهار: نیمی از جمعیت ایران زیر خط فقر هستند

معین الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس ایران در واکنش به سخنان معاون وزیر کار این کشور گفت خط فقر واقعی ۱۰ میلیون تومان است و نیمی از جمعیت کشور زیر خط فقر هستند.

نماینده مردم چابهار در مجلس ایران در واکنش به سخنان معاون وزیر کار ایران مبنی بر اینکه خط فقر ۴ میلیون تومان است گفت: «خط فقر در کشور با توجه به تراکنشش در شهرهای بزرگ، متوسط و روستاها متفاوت است اما با افزایش تورمی که وجود دارد اگر بخواهیم مجموع و میانگین آنها را در نظر بگیریم چیزی حدود ۱۰ میلیون تومان خط فقر، تقریبا می‌تواند واقعی باشد و براین اساس می‌توان گفت نیمی از جمعیت کشور ما زیر خط فقر هستند».

وی در گفت‌وگو با سایت «نو اندیش» گفت:« آیا معاون وزیر کار می‌تواند با ۴ ميليون تومان، حداقل‌های زندگی خود را بگذراند؟ خط فقر واقعی ۱۰ میلیون تومان است».

سعیدی در ادامه افزود: «بنده بر این باورم که سخنان وی اصلا متناسب با داده‌های اقتصادی جامعه نبوده است. اگر قرار باشد دوستان بر این مبنا برای تامین معیشت دهک‌های پایین برنامه ریزی کنند آن زمان باید فاتحه این نوع برنامه ریزی و این نوع آمارسازی را باید خواند».

این نماینده مجلس با بیان اینکه با حذف ارز ترجیحی در بودجه مخالف است اظهار کرد:« این اقدام منجر به شوک تورمی خواهد شد مگر اینکه دولت بیاید برخی از کالاهای اساسی مثل مرغ گوشت، روغن، برنج، شکر را در قالب کارتهایی با قیمت معقول در اختیار مردم به ویژه دهک‌های پایین قرار دهد. در واقع با حذف ارز ترجیحی، قیمت مرغ به بالای ۶۰ هزار تومان، تخم مرغ به بالای ۹۰ هزار تومان می‌رسد گوشت هم برای همیشه از سفره مردم حذف می‌شود».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *