صفحه اصلی / ایران / مایک پمپئو: مردم ایران می‌دانند که رهبر جمهوری اسلامی ایران پول آنها را صرف تروریسم می‌کند

مایک پمپئو: مردم ایران می‌دانند که رهبر جمهوری اسلامی ایران پول آنها را صرف تروریسم می‌کند

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا، وضعیت کنونی ایران را نتیجه فعالیت‌ها و رفتارهای رهبری نظام دانست و بار دیگر بر لزوم تغییر این رفتارها تاکید کرد.

به گزارش گاماج به نقل از صدای آمریکا، آقای پمپئو روز دوشنبه نهم دی‌ماه در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز گفت: «ببینید که مردم ایران در حالی که امروز به خیابان ‌ها برای اعتراض می‌روند، چه می‌گویند. آن‌ها می‌دانند این رهبری آن‌ها است که کشور را به بیراهه کشانده است. این رهبری است که توانایی ارتزاق خانواده و برخورداری از کامیابی و امنیت را از آن‌ها گرفته است.»

وزیر خارجه آمریکا گفت:‌ «به نظرم مردم ایران فهمیده‌اند که رفتارهای رهبری آن‌ها باید تغییر کند و ما به غایت از تلاش‌های مردم ایران برای برخورداری از آن‌چه مستحق آن هستند، حمایت کرده‌ایم و به حمایت از مردم ایران ادامه می‌دهیم.»

وی با اشاره به حمله روز گذشته به مواضع نیروهای نیابتی ایران در عراق و سوریه گفت: «به نظر من وقتی مردم ایران به آن‌چه روز گذشته روی داد نگاه می‌کنند و می‌بینند پول ایران صرف حمله به تاسیساتی در عراق می‌شود، مردم ایران هم می‌فهمند که پول آن‌ها به شکل بهینه هزینه نمی‌شود.»

مایک پمپئو با تاکید بر این که دولت فعلی آمریکا در مقایسه با دولت قبلی تغییر مسیری بنیادین داشته است، گفت که دولت اوباما به برنامه هسته‌ای ایران چراغ سبز نشان داد، اجازه داد این کارزار تروریستی ادامه پیدا کند، و حتی اجازه دادند پول به ایران رسیده و برای کارزار تروریستی که شاهد انجام آن بوده‌ایم، هزینه شود.

وزیر خارجه ایالات متحده در مورد حملات علیه مواضع نیروهای نیابتی ایران گفت: «این عملیاتی دفاعی برای حفظ امنیت نیروهای آمریکایی و شهروندان آمریکا در عراق و همچنین اقدامی بازدارنده علیه ایران بود. این گروهی غیرقانونی و مورد حمایت ایران است که حق حاکمیت را می‌خواهد از مردم عراق دریغ کند. این قاسم سلیمانی و آیت‌الله [خامنه‌ای] هستند که دارند کارزار تروریسم خود را در سرتاسر جهان گسترش می‌دهند. آن‌ها به یک تاسیسات آمریکایی حمله کردند. پرزیدنت ترامپ صبر خیلی زیادی به خرج داده است؛ ولی در همین حال گفته است که وقتی جان آمریکایی‌ها در خطر باشد، او به آن پاسخ می‌دهد و این همان کاری است که وزارت دفاع آمریکا روز گذشته انجام داد.»

وزارت دفاع ایالات متحده روز یکشنبه ۸ دی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا در واکنش به حملات اخیر به نیروهای ائتلاف، پنج موضع گروه «کتائب حزب‌الله» در عراق و سوریه را هدف حملات پدافندی قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *