صفحه اصلی / ایران / عملیات مشترک ترکیه و اسرائیل برای متلاشی کردن باند ترور ایران در استانبول

عملیات مشترک ترکیه و اسرائیل برای متلاشی کردن باند ترور ایران در استانبول

سازمان اطلاعات ترکیه «میت» و سازمان اطلاعات و عملیات ویژه «موساد» اسرائیل، با انجام عملیاتی مشترک یک گروه ترور ایران در استانبول را متلاشی کردند.

سازمان اطلاعاتی ترکیه در اطلاعیه ای از متلاشی شدن یک تیم ترور ۹ نفری ایران در استانبول خبر داد.

بنا بر گزارش رسانه های خبری ترکیه، تیم ۹ نفره مذکور که وابسته به ایران هستند در پی سوقصد علیه یک سرمایه دار یهودی تابع ترکیه با نام «یایر گللر» بوده و به مدت طولانی وی را تحت نظر داشته اند.

بنابر ادعای رسانه‌های ترکیه هدف تیم ایرانی از این سوء قصد آسیب زدن به روابط ترکیه و اسرائیل و ایجاد موانع در راستای عادی سازی مجدد روابط اسرائیل و ترکیه بوده است.

گزارش می شود سازمان اطلاعات ترکیه پس انتقال سرمایه دار مذکور به محل امن، تیم 9 نفره ایران را متلاشی کرده است. سازمان میت ترکیه موساد را در جریان امر قرار داده است.

به نوشته روزنامه ترکیه‌ای صباح، افراد دستگیر شده به ماموریت از سوی جمهوری اسلامی ایران برای کشتن یائیر گِلِر با «هدفِ گرفتنِ انتقام محسن فخری‌زاده» اقدام کرده بودند.

رسانه‌های اسرائیل نوشتند که یائیر گلر بازرگان در حوزه فروش تسلیحات و صنایع نظامی اسرائیلی است. وی فعالیت بازرگانی خود را از طریق شرکتی با نام «سی‌ان‌سی تکنولوژی پیشرفته» انجام می‌دهد. این شرکت در زمینه صنایع هوایی و فضایی نیز فعالیت دارد.

روزنامه صباح تورکیه نوشته که دستگاه اطلاعاتی ایران برای خونخواهی محسن فخری زاده، رئیس سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی، قصد ترور یاییر گلر را داشته است. آقای فخری زاده که از مدیران و متخصصان برنامه هسته ای ایران به شمار می‌رفت، چهارده ماه پیش در کنار منزل شخصی اش در حومه تهران کشته شد و مقام‌های اسرائیلی به صورت ضمنی، مسئولیت ترور او را به عهده گرفتند.

انگیزه دیگری که صباح برای این “ترور” بر شمرده، تیره کردن رابطه ترکیه و اسرائیل در شرایطی است که رایزنی‌هایی برای بهبود رابطه میان دو کشور در جریان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *