صفحه اصلی / ایران / حسین طائب از ریاست سازمان اطلاعات سپاه کنار گذاشته شد

حسین طائب از ریاست سازمان اطلاعات سپاه کنار گذاشته شد

رسانه‌های اسرائیل نوشتند که برکناری حسین طائب به‌دلیل ناکامی او در ترور شهروندان اسرائیلی بوده است.

سپاه پاسداران ایران به طور رسمی برکناری حسین طائب از سمت ریاست سازمان اطلاعات سپاه را اعلام کرد.

رمضان شریف، سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پنج‌شنبه ۲ تیر اعلام کرد که با حکم حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، سرتیپ محمد کاظمی به سمت رئیس سازمان اطلاعات سپاه منصوب شد.

شریف همچنین اظهار داشت، طائب با حکم سلامی به سمت «مشاور فرمانده کل سپاه» منصوب شد.

در نظام و سلسله مراتب اداری ایران مدیران معزول را به سمت مشاورت می‌گمارند تا برکناری آنها نشانه ناکامی تلقی نشود.

برخی ناظران بر این باورند که جایگزینی یک نیرو از «حفاظت اطلاعات سپاه» به جای طائب در «سازمان اطلاعات سپاه» نشانه نفوذ در کلیت سازمان است.

بنا به گفته شریف، رئیس جدید سازمان اطلاعات سپاه پیشتر عهده‌دار مسئولیت «ریاست سازمان حفاظت اطلاعات سپاه» بوده است.

پیش از این برخی منابع ایرانی بامداد پنج‌شنبه در گزارش‌های تایید نشده‌‌ای از ترور نافرجام حسین طائب، خبر دادند.

بنا به این گزارش‌ها طائب که به‌دلیل حوادث امنیتی اخیر در ایران از سمت خود عزل شده بود پس از این ترور نافرجام به بیمارستان منتقل شده است.

متعاقب آن کانال تلگرامی «سپاه پاسداران»، با اذعان به برکناری حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه، اقدام به عزل او را به‌دلیل ارتقای جایگاه وی «در سطح نهادهای اطلاعاتی کشور» عنوان کرد.

همزمان رسانه‌های اسرائیل اعلام کردند، ترکیه هشت نفر که پنج ایرانی در میان آنها هستند را به دلیل برنامه‌ریزی برای ترور شهروندان اسرائیلی در خاک ترکیه بازداشت کرده است.

به گفته رسانه‌های اسرائیل، هسته تروریستی بازداشت‌شده در ترکیه برای ربودن یک سفیر سابق اسرائیل و همسرش برنامه‌ریزی کرده بودند.

خبرنگار «العربیه» در ترکیه هم گزارش داد که هسته تروریستی وابسته به ایران هفته گذشته در ترکیه بازداشت شدند اما خبر بازداشت آنها امروز رسانه‌ای شد.

از سویی رسانه‌های اسرائیل نوشتند که برکناری حسین طائب به‌دلیل ناکامی او در ترور شهروندان اسرائیلی بوده است.

رسانه‌های اسرائیلی در روزهای گذشته از نقش حسین طائب در برنامه‌ریزی برای انجام عملیات تروریستی علیه شهروندان اسرائیل در ترکیه پرده برداشتند.

منابع امنیتی اسرائیل نیز دوشنبه با تایید نقش طائب در طراحی ترور توریست‌های اسرائیلی در ترکیه و کشورهای دیگر اعلام کردند که نیروهای امنیتی اسرائیل او را زیر نظر دارند.

پیشتر روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» گزارش‌ داد که رئیس سازمان اطلاعات سپاه پیشینه‌ای تاریک و جنایتکارانه داشته و با اعلام نام و نقش او در طرح ترور شهروندان اسرائیلی به او هشدار داده شده که هدفی برای نهادهای امنیتی اسرائیل خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *