صفحه اصلی / ایران / تشریح چگونگی متلاشی کردن گروه آدم‌ربایی ایران در تلویزیون ترکیه + ویدئو

تشریح چگونگی متلاشی کردن گروه آدم‌ربایی ایران در تلویزیون ترکیه + ویدئو

سازمان اطلاعات و امنیت ملی ترکیه «میت» جزئیات جدیدی از نحوه متلاشی کردن گروه جاسوسی و آدم‌ربایی ایران در ترکیه را اعلام کرد.

تلویزیون دولتی «آ-هابر» ترکیه یکشنبه (۴ اردیبهشت) در اقدامی بی‌سابقه، در برنامه ای ویژه با استناد به داده های جدید اعلام شده از سوی سازمان اطلاعات میت، به بررسی چگونگی انجام عملیات های جاسوسی و آدم ربایی ایران در ترکیه پرداخت.

انتشار این گزارش در تلویزیونی دولتی آ-هابر ترکیه نشان می دهد که ایران برخلاف گذشته دیگر آشکارا به عنوان یک تهید امنیتی برای امنیت ملی ترکیه رمزگذاری می شود.

در این گزارش نام ماموران اطلاعاتی جمهوری اسلامی با تصاویر نشان داده می شوند. سازمان اطلاعاتی ترکیه به مدت یک سال ماموران اطلاعاتی ایران را زیر نظر داشته و گزارش می شود «۴ هزار عکس» از دیدارهای مخفیانه آنها گرفته شده است.

براین اساس، دو تن از جاسوسان ایران به نام‌های میکائیل انجل،  احسان ساغلام ، اسمائیل ساغلام و سنجری از ماموران اطلاعات ایران به نام‌های مهدی حسینی و علی قهرمان حاجی‌آباد دستور گرفته و از سوی آنها هدایت می‌شدند.

یکی از افرادی که هدف دستگاه‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی برای ربایش و انتقال بوده، «سرهنگ یعقوب حافظ» است. این افسر سابق ارتش جمهوری اسلامی در شهر دنیزلی سکونت داشته  و در سال ۲۰۱۹ پس از ربوده شدن به ایران منتقل می شود.

در این پرونده ۱۲ شهروند ترکیه نیز بازداشت شده اند که شمال یک دادستان و چندین تن از ماموران بازنشته پلیس ترکیه هستند. اکنون دادستانی کل استان وان تقاضای 30 سال زندان برای این متهمین کرده است.

عملیات آدم‌ربایی ماموران جمهوری اسلامی و همدستان آنها در ترکیه سابقه‌ای طولانی دارد اما برای اولین بار است که دستگیری و محاکمه جاسوسان ایرانی در محافل سیاسی و رسانه‌ای ترکیه حساسیت‌ها و انتقادهایی را برانگیخته است.

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *