صفحه اصلی / ایران / انتشار کتاب چهره جنایت:پرونده حقوقی ۱۰۰ تن از سران ناقض حقوق بشر در ایران

انتشار کتاب چهره جنایت:پرونده حقوقی ۱۰۰ تن از سران ناقض حقوق بشر در ایران

همزمان با ۱۲ فروردین، چهلمین سالگرد تاسیس جمهوری اسلامی، یک سازمان غیرانتفاعی جلد اول کتاب «چهره جنایت» را منتشر کرد.

کتاب چهره جنایت شامل بخشی از تحقیقات این سازمان درباره ناقضان حقوق بشر در ایران است. این کتاب که قرار است در پنج جلد منتشر شود، پرونده‌های حقوقی ۵۰۰ نفر از ناقضان حقوق بشر را مورد مطالعه قرار داده است.

این پرونده‌ها شامل اطلاعات شخصی، فهرست مسوولیت‌ها و برخی از مهم‌ترین موارد نقض حقوق بشر هستند که هر یک از این مقامات در آن دست داشته‌اند.

به گزارش گاماج به نقل از ایران وایر،در جلد اول این مجموعه که برای نخستین بار به شکل چاپی عرضه می‌شود، پرونده‌های ۱۰۰ ناقض حقوق بشر که در میان آن‌ها از بلندپایه‌ترین مقامات جمهوری اسلامی، ازجمله «سیدعلی خامنه‌ای» رهبر جمهوری اسلامی، «حسن روحانی» رییس‌جمهوری، «سید ابراهیم رئیسی»، رییس قوه قضاییه، «صادق آملی لاریجانی» رییس پیشینِ قوه قضاییه و… قرار دارند.

۲۵ تن ازاین ناقضان حقوق بشر در نهادهای زیر نظر رهبری، ۵۰ تن در مناصب قضایی، سه نفر در شغل‌های دولتی و یک تن از آن‌ها در زمان نمایندگی مجلس شورای اسلامی مرتکب نقض حقوق بشر شده‌اند.

از این ۱۰۰ ناقض حقوق بشر، تاکنون۴۱ نفر به دلیل دست داشتن در نقض جدی حقوق بشر مشمول مجازات‌های حقوق بشری بین‌المللی شده‌اند. این مجازات‌ها شامل ممنوعیت ورود آن‌ها به کشورهای اروپایی یا امریکا و مسدود شدن دارایی‌های احتمالی آن‌ها در این کشورها می‌شوند.

این پرونده‌ها در کتاب چهره جنایت، در طول ۹ سال گذشته به مرور و عمدتا براساس شهادت قربانیان نقض حقوق ‎آوری شده‌اند و در تمامی این سال‌ها تنها نسخه آن‌لاین آن‌ها در دسترس بوده است.

به زودی نسخه انگلیسی کتاب چهره جنایت با هدف ارایه به جامعه بین‌المللی و اقداماتی در سطح بین‌الملل منتشر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *