صفحه اصلی / آذربایجان / شعرخوانی باشکوه فرزندان زنجان: زبانمان ترکی و آذربایجانی هستیم+ویدئو

شعرخوانی باشکوه فرزندان زنجان: زبانمان ترکی و آذربایجانی هستیم+ویدئو

شعرخوانی های ترکی کودکان و نوجوانان زنجانی در مراسم شب شعر ترکی کودکان قدرت شعور ملی فرزندان آذربایجان را آنهم در مناطقی که آماج بیشترین تهاجمات فرهنگی و سیاسی حکومت مرکزی ایران است آشکارتر ساخت.

در ویدئوی کوتاهی که از یکی از شعرخوانی ها منتشر شده و بااستقبال گسترده کاربران فضای مجازی روبرو شد خوانده می شود:من زبانم ترکی است و آذربایجانی هستم.

در این مراسم که با همت فعالین مدنی زنجان(زنگان) و تحت کنترل های شدید امنیتی دولت ایران برگزار شده است کودکان و نوجوانان به شعرخوانی ترکی پرداختند.

شب شعر و موسیقی ترکی با اجرای ویژه کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال به همت انجمن ادبی فرهنگی قیزیل اوزن در زنجان شد.

شب شعر و موسیقی ترکی اجرای ویژه کودکان و نوجوانان زیر ۱۸سال برای اولین بار در آذربایجان جنوبی برگزار شد.

لازم به توضیح است استان زنجان جزو غنی ترین مناطق آذربایجان است که به طور ویژه هدف آسیمیلاسیون فرهنگی و ظلم اقتصادی حکومت ایران قرار گرفته است.
سیاست های حکومت ایران در این منطقه ازآذربایجان بر محور آذربایجان زدایی و ترک زدایی و همچنین از بین بردن زیر ساخت های اقتصادی و منابع طبیعی وعدم سزمایه گذاریهای جدی بوده است.

زنجان همچنین از مراکز مهم و فعال حرکت ملی آذربایجان است به طوریکه با وجود فشارهای حکومت ایران فعالین ملی این بخش از آذربایجان به دلیل فعالیت های مدنی هزینه های مادی و معنوی زیادی را صرف کرده اند.

سعید متین پور از مبارزین سرشناس حرکت ملی آذربایجان که به دلیل فعالیت های مدنی خود در راه احقاق حقوق آذربایجان بیش از ۷ سال در زندان ائوین زندانی شد از فرزندان پرافتخار زنجان است.

منبع: گونازتی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *