صفحه اصلی / آذربایجان / بیوگرافی کوتاه از فعال ملی آذربایجان توحید امیرامینی در رادیو فردا

بیوگرافی کوتاه از فعال ملی آذربایجان توحید امیرامینی در رادیو فردا

یک برنامه خبری، مختصری از بیوگرافی و فعالیت های توحید امیرامینی؛ فعال ملی مدنی آزربایجان (آذربایجان) جنوبی را تشریح کرد.

برنامه ملاقات رادیو فردا این هفته طی گزارشی اقدام به معرفی توحید امیر امینی؛ فعال ملی مدنی آزربایجان جنوبی کرد.

فعال ملی مدنی آزربایجان جنوبی؛ توحید امیرامینی، متولد اردبیل است، وی ۳۳ سال سن دارد؛ علاقمند به شعر و هنر است و حرفه اش جوشکاری است.

توحید امیرامینی ۱ اسفند ۱۳۹۷ در میدان انقلاب تهران بعلت پخش تراکتهای تبریک گرامیداشت روز جهانی زبان مادری به همراه کیانوش اصلانی دستگیر شد.

توحید امیرامینی و کیانوش اصلانی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران با اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» محاکمه شدند.

در صدور رای اولیه؛ این دو فعال تورک آزربایجانی از اتهام‌ اول، امیرامینی به ۷.۵ و اصلانی‌ به ۵ سال و از اتهام دوم نیز امیر‌امینی به ۱٨ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

قاضی شعبه ۳۶ تجدید نظر؛ بزرگر با برائت توحید امیرامینی از اتهام تبلیغ علیه نظام، مابقی حکم صادره بدوی را عینا تایید و این دو فعال را در مجموع به ۱۲سال ونیم زندان محکوم کرد.

توحید امیرامینی محبوس در زندان اوین آبان ماه امسال مطلع گردید که حکم وی بعلت «قانون کاهش مجازات حبس تعزیری مصوب ۹۹/۲/۲۳» به ۵ سال کاهش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *